اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

چند ملاحظه درباره مناظره اول

متاسفانه دو نامزد ائتلاف حاکم بر دولت، اختیار خودشان را ندارند، به همین دلیل هم طبق دیکته پدرخوانده ها و اتاق های جنگ روانی، وسط مناظره اقتصادی، دیکته های سیاسی را روخوانی کردند!

چند ملاحظه درباره مناظره اول

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت:

۱- مناظره اول هفت نامزد به پایان رسید. "تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد". آنها باید قبل از هر چیز، ادب و اخلاق خویش را نشان می دادند و دادند. امروز یک کلاس درس ملی و عملی بودکه "ادب مرد به ز دولت اوست"، یعنی چه؟ برخی نامزدها همین جا رفوزه شدند.

۲- "برنامه"، انتظار مردم و کارشناسان از نامزدهاست. امروز قرار بود درباره مشکلات و برنامه های اقتصادی سخن گفته شود اما برخی نامزد ها از همان آغاز کوشیدند بحث را سیاسی و مجادله ای کنند. چرا؟ اگر آقایان همتی و مهرعلیزاده برنامه قابل دفاعی داشتند، چرا از بحث اقتصادی و ارائه برنامه گریزان بودند و بنا را بر توهین و تهمت و عصبانی کردن دیگر نامزدها گذاشته بودند؟

۳- نکته کلیدی همین جاست. "برنامه" مهم است، اما نه به اهمیت "کارنامه". کارنامه، ابزار مهم راستی آزمایی دعاوی نامزدهاست. نامزدهایی که خود و ائتلاف متبوع آنها به عنوان ائتلاف حاکم بر دولت، بخش اصلی صورت مسئله و گرفتاری مردم هستند، چگونه وعده جدید بدهند و چه کسی از آنها، چک های برگشت خورده را دوباره و سه باره قبول می کند ؟

۴- بی ادبی و بد اخلاقی و پنجه کشیدن به صورت دیگر نامزدها، از همین جا آغاز می شود؛ حمله به نامزدهایی که کارنامه دارند و در میان مردم درخشیده اند. در حالی که رای آقایان همتی و مهرعلیزاده در نظر سنجی های دولتی مختلف، زیر دوتا سه درصد و بعضا زیر یک درصد بوده، رای آقای رئیسی بالای چهل درصد است. برخی سیاست بازان معتقدند وقتی چیزی برای اثبات خود نداری، سیمای دیگران را بخراش و زشت منظرشان کن! مردم اما تفاوت ها را کنندگان یا تعطیل کنندگان واحد های تولیدی را با احیا کنندگان این واحد ها می فهمند.

۵- متاسفانه دو نامزد ائتلاف حاکم بر دولت، اختیار خودشان را ندارند، به همین دلیل هم طبق دیکته پدرخوانده ها و اتاق های جنگ روانی، وسط مناظره اقتصادی، دیکته های سیاسی را روخوانی کردند! بی آن که مثلا آقای همتی، چند جمله هم درباره کارنامه خود در ریاست بانک مرکزی، هفت برابر شدن نقدینگی، چهار برابر شدن قیمت ارز در دوره وی، یا جابجایی رکورد های تورم و بیکاری و ضریب چینی و رشد منفی اقتصادی یا زبان بی سابقه سهامداران بورس در دولت متبوع خود سخن بگوید!

۶- آقای مهرعلیزاده، طوری از رشد و رونق اقتصادی در دولت خاتمی، سخن گفت که انگار مردم در انتخابات سال ۸۴، بر علیه عملکرد ائتلاف دیگری جز ائتلاف حاکم بر دولت اصلاحات، قیام کردند و جز همین مردم، دست رد به سینه هاشمی و معین و کروبی و مهر علیزاده زدند. آن روز، مردم از ائتلاف اشرافی کارگزاران و مشارکت و مجمع روحانیون (ائتلاف خاتمی و هاشمی) به ستوه آمده بودند که دست رد به نامزد های آنان زدند و به نظر می رسد امروز هم بسیج ملی مشابهی برای گذاشتن نقطه پایان بر مدیریت اشرافی مدعیان اعتدال و اصلاحات در حال شکل گیری است. همین هم موجب شده تا پدرخوانده ها، نامزدهای پیاده خود را وادار به انتحار برای زدن نامزدهای دارای کارنامه و برنامه کنند. اینها بشارت پیروزی طیف خدمتگزار و مومن به توانمندی های مردم  است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول