اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نگاه‌ گفتمانی در مناظرات اولویت باشد/ مردم عملکرد ضعیف دولت را پای انقلاب نگذارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات یک حرکت اسلامی است گفت: باید در بین مردم نگاه‌ گفتمانی را تقویت کنیم، همه حوزه‌ها به ویژه جریان انتخابات و مناظرات باید با چالش گفتمانی باشد که متاسفانه در این حوزه ضعیف هستیم.

نگاه‌ گفتمانی در مناظرات اولویت باشد/ مردم عملکرد ضعیف دولت را پای انقلاب نگذارند

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فضای انتخاباتی در کشور اظهار کرد: این موضوع که هدف نهایی انقلاب اسلامی ایران چه بوده، باید برای مردم ترسیم و تبیین شود.

وی با بیان اینکه اگر هدف گم شود، انسان را در تحلیل حوادث روز دچار شبهه می‌کند گفت: شهید خوش‌لفظ وقتی به رهبری می‌گویند «شما تنها هستید و مسیر دشوار» ایشاان پاسخ می‌دهند «اصلا اینطور باید باشد، چون وقتی به سمت قله بلند می‌روید نباید انتظار راه هموار داشته باشید».

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه وقتی جهت‌گیری و آرمان بلند باشد موانع جلوی پای انسان نیز بسیار خواهد بود افزود: هدف ایران اسلامی مقابله با استکبار و زیر سوال بردن قدرت آن بود که این کار را کردیم.

وی بیان کرد: امروز اگر ما از جایی ضربه خورده‌ایم به دلیل این است که ارزش کار خود را نمی‌دانیم؛ هر جا احساس عزت و عظمت کرده‌ایم پیروز و بزرگ شده‌ایم.

نظیری با تاکید به اینکه امام (ره) به ما یاد داد در مقابل استکبار، بزرگ باشیم افزود: ما در انقلاب مسیری را طی کرده‌ایم که رهبری می‌فرمایند «امام (ره) وقتی این نهضت را هدایت کرد، از ابتدا می‌دانست که چه می‌کند و مسیر انقلاب را نقشه‌کشی کرده بود».

 وی با اشاره به ترسیم پنج گام «انقلاب اسلامی»، «نظام اسلامی»، «دولت اسلامی»، «جامعه اسلامی» و «امت اسلامی» برای انقلاب خاطرنشان کرد: اولین موضوع محقق شد اما باید برای تحقق دیگر مسیرها نیز برنامه‌ریزی و تلاش شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه وقتی از مرحله انقلاب عبور کردیم به مرحله نظام‌سازی رسیدیم گفت: بخشی از ارکان، زیربنا و نقشه کلان انقلاب را در مرحله نظام‌سازی ترسیم کرده و عبور کردیم، این مرحله دشواری بود اما جای سوال است که چرا در مرحله دولت‌سازی متوقف شدیم؟

وی با بیان اینکه نظام اسلامی به معنای تدوین قانون اساسی و نقشه کلان حرکت انقلاب اسلامی یعنی شکل‌گیری شاکله مدیران انقلابی که می‌خواهیم نقشه را در جامعه اسلامی پیاده کنیم افزود: کارگزاران انقلاب اسلامی باید غالبا دو خصوصیات داشته باشند که یکی از آنها اسلام‌شناسی است.

نظیری با تاکید به اینکه کسی می‌تواند در حاکمیت الهی ایفای نقش کند که شاخصه‌های اسلام ناب محمدی را بداند عنوان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب تربیت نسلی است که امروز با تمام وجود به اسلام انقلابی، اسلام در صحنه و ایستاده در قله و نه اسلام گوشه‌گیر باور دارد.

وی با بیان اینکه باید در بین مردم نگاه‌های گفتمانی را تقویت کنیم گفت: در همه حوزه‌ها و به ویژه در جریان انتخابات سوال از کاندیداها چه ریاست جمهوری و چه شورا باید با چالش گفتمانی باشد که متاسفانه در این حوزه ضعیف هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در طول انقلاب در مسیرهای مختلف، هدایت الهی پشت کار بوده و این ادبیات امروز هم باید حاکم باشد گفت: باید مردم را متوجه دعا حتی نذر قرآن کریم کرد تا خداوند متعال برکات خود را نازل کند؛ مردم استغاثه‌های جمعی داشته باشند که حلال گرفتاری‌هاست.

وی با اشاره به تأکید دین بر حرکت جمعی گفت: در دوره تاریخی عجیبی قرار داریم که اگر غفلت و بی‌توجهی کنیم باید جواب تاریخ بشریت را بدهیم چون ۷۰ قرن است که تمام انبیا و اولیای الهی مجاهدت کردند تا نظام دینی حاکم شود.

نظیری با تأکید بر لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: مردم نباید عملکرد ضعیف دولت را پای انقلاب بگذارند؛ انقلاب مسیر پیش‌روندگی خود را محکم رفته است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه هر فردی اگر دو نفر را با خود همراه کند تا در انتخابات حضور پرشوری داشته باشیم، به وظیفه خود عمل کرده‌ایم گفت: نسبت به این موضوع باید حساس بود.

انتهای پیام/ 89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول