اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

رقابت 915 نامزد برای کسب ۱۸۲ کرسی شورای اسلامی شهرهای کرمانشاه

دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه با اشاره به ثبت‌نام یک‌هزار و 111 نفر در انتخابات شورای اسلامی شهرهای استان، گفت: از این تعداد 915 نفر تایید، 135 نفر رد شده و 61 نفر نیز انصراف دادند.

رقابت 915 نامزد برای کسب ۱۸۲ کرسی شورای اسلامی شهرهای کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از استانداری کرمانشاه، جلیل بالایی در خصوص آخرین آمار کاندیداهای شورای شهرهای استان، اظهار داشت: نتیجه بررسی شکایت داوطلبینی که در مراحل قبل رد شده‌ند به فرمانداری‌ها ارسال و امروز( ۱۷ خرداد) بصورت محرمانه به داوطلبین ابلاغ می‌شود.

بالایی زمان انتشار اسامی نامزدها را ۱۷ تا ۱۹ خرداد اعلام کرد و گفت: فرمانداران استان ماموریت دارند  قبل از شروع تبلیغات در نشست با نامزدها قانون و آیین نامه اجرایی تبلیغات و نیز مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص ممنوعیت هر نوع تجمع در فضای مسقف را به آنان ابلاغ کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه زمان تبلیغات را از ۲۰ خرداد به مدت یک هفته و تا ۲۴ ساعت قبل از زمان اخذ رای دانست و از فرمانداران، هیئت های اجرایی ، نظارت و بازرسی خواست رفتار نامزدها را در چارچوب قانون و مصوبات ستاد ملی کرونا رصد کرده و با هرگونه تخلف برخورد قانونی کنند.

بالایی با یادآوری اینکه ۸۷ درصد داوطلبین از فیلتر اجرا و نظارت عبور کرده‌اند، گفت: انتخابات شوراها در ۳۴ شهر استان و برای کسب ۱۸۲ کرسی در تاریخ ۲۸ خردادماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گفته بالایی، بصورت میانگین برای هر کرسی پنج نفر رقابت خواهند کرد که بالاترین رقابت در  شهر کرمانشاه و به ازای هر کرسی ۱۰ نفر خواهد بود.

سخنگوی انتخابات ۱۴۰۰ استان کرمانشاه یادآور شد: تمام مراحل انتخابات شورای شهر کرمانشاه شامل احراز هویت، اخذ رای و شمارش بصورت تمام الکترونیکی است که برای این امر ۵۲۰ شعبه اخذ رای و 2 هزار و ۶۲ صندوق الکتروتیک تدارک و پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول