اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

«کارنامه غیرقابل دفاع» مدیران شهری در حوزه فرهنگی

بابائی گفت: در طول 12 سال حضور مدیران جهادی در شورای شهر و شهرداری تهران زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فرهنگی و اجتماعی ایجاد شد که انتظار می‌رفت شورای پنچم و شهرداری تهران در شرایطی که که شهروندان تهرانی امکان حضور در مهمانی‌‌های خانوادگی را نداشتند، از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

«کارنامه غیرقابل دفاع» مدیران شهری در حوزه فرهنگی

عظیم بابائی، کارشناس شهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس اظهار کرد: کارنامه شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران در بخش فرهنگی و اجتماعی شهر به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع است.

وی ادامه داد: تفریحات و سفرهای شهروندان با شیوع این ویروس محدود شد، از مدیریت شهری انتظار می‌رفت در کلانشهری همانند تهران که نزدیک به 12 میلیون جمعیت دارد، در حوزه اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشد؛ اما متاسفانه مدیران شهری فعلی در انجام ابتدایی‌ترین موضاعت ناتوان بودند.

این کارشناس شهری تصریح کرد: در طول 12 سال حضور مدیران جهادی در شورای شهر و شهرداری تهران زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فرهنگی و اجتماعی ایجاد شد که انتظار می‌رفت شورای پنچم و شهرداری تهران در شرایطی که که شهروندان تهرانی امکان حضور در مهمانی‌‌های خانوادگی را نداشتند، از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

بابائی خاطرنشان ساخت: بوستان‌ها، فرهنگسراها و سرای محلات حداقل پتانسیل ارائه برنامه‌های سرگرم‌کننده و تفریحی برای کودکان و نوجوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را داشته و دارند.

وی افزود: انتظار جامعه از شهرداری و شورای شهر این بود که از مجموعه‌های متعدد تهران که در نقاط مختلف تهران مانند دریاچه شهدای خلیج فارس در غرب، بوستان‌های لاله و ملت در مرکز و شمال، بوستان امام علی(ع) در جنوب و مجموعه باغ پرندگان در شرق تهران وجود دارد، برای سرگرمی و تفریح کودکان و نوجوانان استفاده می‌شد.

بابائی بیان کرد: همچنین مجموعه فرهنگسراها و سرای محلات نیز امکان فراهم‌سازی برنامه‌های تفریحی-آموزشی را در ذیل دستور العمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا را دارا بودند.

وی در پایان گفت: مدیران شهری می‌بایست نقش قابل توجهی در ستاد مبارزه با کرونا می‌داشتند که متاسفانه هیچ اقدامی تاثیرگذاری در خصوص مبارزه با این ویروس توسط مدیریت شهری صورت نگرفت و عملا سهم مدیریت شهری در ستاد کرونای استان تهران بسیار ناچیز بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول