اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وعده‌ها و سفره‌های رنگین نامزدهای انتخاباتی/ آنچه داوطلبان مجلس و شورا باید بدانند

برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر چنان وعده و وعیدهای می‌دهند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم این وعده‌ها را نمی‌دهند.

وعده‌ها و سفره‌های رنگین نامزدهای انتخاباتی/ آنچه داوطلبان مجلس و شورا باید بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نسیم راوند فعال رسانه‌ای طی یادداشتی پیرامون انتخابات آورده؛ تنور انتخابات با نزدیک شدن به ۲۸ خرداد داغ و داغ‌تر می‌شود و علاوه بر کاندیدای ریاست جمهوری که از طریق رسانه ملی در حال رقابت و معرفی برنامه‌های خود برای آینده کشور هستند، نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا نیز در تلاش هستند تا نظر مردم را جلب کنند و به پارلمان شهری و روستایی راه پیدا کنند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر این دو انتخابات، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در باشت و گچساران برگزار می‌شود و برگزاری سه انتخابات کار را برای مجریان انتخاباتی حساس کرده است.

اما یکی از راه‌های معرفی افراد در انتخابات مجلس و شورای شهر و روستا که از گذشته تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد مرسوم بوده دیدار چهره به چهره و خانه به خانه نامزد انتخاباتی است در حالی که امسال این دیدار خانگی و چهره‌ای با توجه به وضعیت بیماری کرونا تغییراتی داشته است.

جهان و ایران بیش از یکسال است درگیر ویروس منحوسی به نام کرونا شده و استان کهگیلویه و بویراحمد از این بیماری درمان نبوده است،بیماری که تاکنون بیش از ۶۸۲ نفر در این استان را به کام مرگ کشانده و رخت سیاه بر تن خانواده‌ها کرده است.

از سوی دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به تازگی از شرایط قرمز خارج شده و نارنجی و زرد شده‌اند لذا بازگشت به شرایط گذشته کار را برای متولیان بهداشت و درمان در این استان سخت خواهد کرد پس لازم است داوطلبان انتخابات مجلس و شورا که این روزها تحرکات خانه به خانه را بیشتر از گذشته کرده‌اند به این نکته توجه کنند که کرونا چموش‌تر و پیچده‌تر از همیشه شده مبادا برای جمع‌آوری رای سلامت شهروندی به خطر بیفتد.

دکتر محمدمهدی بانشی با اشاره به وضعیت کرونایی استان‌های همسایه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرونا در بوشهر و بندرعباس کرونای هندی است، وضعیت کنونی به مثابه آتش می‌ماند که اگر رعایت نشود شعله‌ور می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه هم‌استانی‌ها به بوشهر و بندرعباس نروند، افزود: توصیه می‌کنیم مردم در این شرایط حساس میهمانی رفتن و میزبانی از میهمانان را کنار بگذارند تا به وضعیت بحرانی گذشته باز نگردیم، ضمن اینکه به مسافران توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به شهرستان‌های استان خصوصا شهرستان‌های بویراحمد و دنا سفر نکنند مردم زلزله‌زده دنا خانه و کاشانه‌ای ندارند و اگر خدای ناکرده به کرونا مبتلا شوند شرایط سختی خواهند داشت.

وی با اشاره به انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: از کاندیدا تقاضا داریم و خواهش می‌کنم رعایت کنند، در این شرایط سخت مزاحم مردم نشوند و از برگزاری هرگونه تجمع که باعث مرگ همشهریان می‌شود خودداری کنند.

وی بیان کرد: به تمام کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات شوراها و میان دوره‌ای مجلس مجددا یادآور می‌کنم که سلامت مردم را مدنظر داشته باشند، دستورالعمل کتبی به منظور رعایت پروتکل‌ها به تمام نامزدهای انتخاباتی اعلام شده و اگر کاندیدایی سلامت مردم را مدنظر نداشته باشد هر وعده‌ای که بدهد دروغ است.


این مسئول با تاکید بر انجام تبلیغات انتخاباتی در فضاهای باز و فضای مجازی گفت: امنیت و همچنین نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در زمان انتخابات بر عهده بسیج است.

 اما فرماندار گچساران که متولی برگزاری سه انتخابات در این شهرستان است با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان گفت: تبلیغات انتخابات محدود است، تذکراتی به عزیزان نامزدها هم دادیم و انتظار داریم که با تمکین از قانون از برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها خودداری کنند.

علیرضا اتابک عنوان کرد: دادن غذاهای رنگین و پهن کردن سفرهای آنچنانی در این شرایط کرونایی به چه منظور است؟ برخی داوطلبان شورای شهر همراه با وعده شام
 دورهمی‌ها، وعده‌هایی می‌دهند که داوطلب ریاست جمهوری هم نمی‌دهد، ریخت و پاش‌ها را کنار بگذارند که اگر رد صلاحیت شدند دنبال علت نباشند.

فرماندار گچساران گفت: خیلی‌ها در گچساران نان شب هم ندارند بنابراین داوطلبان اگر می‌خواهند به مردم خدمت کنند دست از چنین کارها و اقداماتی بردارند.

حال در روزهای آینده تبلیغات انتخاباتی به طور رسمی آغاز می‌شود و بار دیگر به نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در تمام استان کهگیلویه و بویراحمد و نامزدهای میان دوره‌ای مجلس در گچساران و باشت توصیه می‌کنیم از طریق رسانه‌های محلی و فضای مجازی برنامه‌های عملی نه شعاری خود را ارائه دهند و عادت گذشته دیدار خانه به خانه را با توجه به بیماری کرونا کنار بگذارند و سلامت مردم را سرلوحه قرار دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول