اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

اگر آقای همتی درست عمل می‌کرد وضعیت اقتصاد و بازار اینگونه نبود

دبیرکل کانون دانشگاهیان با اشاره به شعارهای کاندیداهای اصلاح طلب گفت: اگر آقای همتی اقتصاددانی بود که درست عمل می‌کرد امروز نقدینگی تا این حد افزایش پیدا نمی کرد و ارزش پول ملی اینقدر کم نمی شد و دلار و سکه چند برابر نمی شد.

اگر آقای همتی درست عمل می‌کرد وضعیت اقتصاد و بازار اینگونه نبود

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی خبرگزاری فارس ،  سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و مسئول ستاد دانشگاهیان آیت الله رئیسی در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه که به همت کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی رحمة الله گفت:کسانی که معتقد به راه امام هستند ولی می‌خواهند فضای انتخاباتی سرد باشد و اعلام می کنند در انتخابات شرکت نمی کنیم با فکر و اندیشه امام فاصله دارند.

وی افزود: امام از ابتدا متکی به مردم بود و معتقد بود که مردم باید در سرنوشت خود و کشور سهیم باشند و تا آخرین روزهای حیات و حتی در وصیت نامه خود نیز تاکید داشتند که همگان باید انتخابات را جدی بگیرند.

وزیر اسبق ارشاد اظهار داشت: استاد دانشگاه نمی تواند بگوید که من متخصص و نخبه هستم اما نسبت به مسائل اجتماعی و مسائل مهم کشور بی‌تفاوت باشد.

حسینی خطاب به اساتید دانشگاه یادآور شد: ما باید امام را به دانشجویان معرفی کنیم، برخی تلاش می کنند چهره ای ساختگی و دروغین از از امام نشان دهند و چون دانشجویان در دوران انقلاب و زمان امام رحمة الله حضور نداشتند ممکن است این حرفها را باور کنند، لذی ما باید واقعیت ها را بیان کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جامعه و دولتی می‌تواند با اقتدار باشد که در آن شایسته سالاری اصل باشد، گفت: ما نیروی نخبه، تحصیل کرده و جوان دانشگاهی کم نداریم اما متاسفانه به دلیل اینکه در برخی از دولت ها به اینها توجه نشده به مشکلات خوردیم.

وی افزود: دولت آینده باید پرتلاش، جهادی و جوان باشد. باید افرادی که متخصص، باانگیزه، متعهد، انقلابی باشند و شایستگی های لازم را دارند را روی کار آورد.

حسینی اظهار داشت: سال ۹۶ نسبت به آقای رئیسی تهمت‌هایی زده شد و گفتند اگر آقای رئیسی رئیس جمهور شود بگیر و ببند خواهد کرد اما دیدیم که بگیر و ببند آقای رئیسی مختص فاسدان و افرادی است که به حقوق مردم تعدی می کنند.

وی در ادامه با اشاره به شعارهای کاندیداهای اصلاح طلب گفت: اگر آقای همتی اقتصاددانی بود که درست عمل می‌کرد امروز نقدینگی تا این حد افزایش پیدا نمی کرد و ارزش پول ملی اینقدر کم نمی شد و  دلار و سکه چند برابر نمی شد این وضعیت زیبنده مردم نیست و حتما باید با اعتماد و خودباوری از این وضعیت خارج شویم.

حسینی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از اساتید گفت: یک تیم اقتصادی قوی در کنار آقای رئیسی حضور دارند، کسانی که تجربه کار اجرایی دارند و مسائل را دارند رصد می کنند و حتماً این روند ناصوابی که دارد انجام می شود را تغییر خواهند داد.

وی افزود: ما بعد از انقلاب تا کنون چنین تورمی که امروز داریم را نداشتیم. در حوزه‌های دیگر اقتصادی هم مشکلات عمده ای وجود دارد. می گویند اگر ما نبودیم تورم امروز چندین برابر می شد! این حرفهایشان هم مثل آن شعاری است که می گفتند اگر آقای رئیسی بیاید دلار ۵ هزار تومان می شود ولی در زمان خود اینها دیدید دلار چقدر شد!

دبیرکل کانون دانشگاهیان در اداکه با اشاره به شعارهای برخی از نامزدها برای پرداخت یارانه‌۴۵۰ هزار تومانی و وام ۵۰۰ میلیونی گفت: این مسائل توقع مردم را به صورت کاذب بالا می برد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم گفتند نباید چنین وعده هایی که محقق نمی شود داده شود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: رسانه های معاند و برخی در داخل علیه آقای رئیسی کار می‌کنند و در فضای مجازی نیز وابستگان آل‌سعود، سلطنت‌طلب‌ها به جد در حال تخریب آیت الله رئیسی هستند، آنها  می دانند با حضور آیت الله رئیسی اوضاع اقتصادی کشور بهتر می شود و با خدمتی که نیروهای انقلابی به مردم می کنند رضایت مردم و قدرت کشور بیشتر خواهد شد به همین دلیل دیگر نمی توانند بین مردم و نظام اسلامی فاصله بیاندازند و کار برایشان سخت می شود.

وی در رابطه با سوالی گفت: رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی شخص رئیس جمهور است که متاسفانه الان وظایفش را به درستی انجام نمی دهد و مطمئناً از زمانی که دولت تغییر کند با تغییر رئیس شورا شاهد تحولات زیادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خواهیم بود.

حسینی افزود: برخی‌ها دارند القا می کنند چون دو کاندیدای اصلاح طلبان رد صلاحیت شده اند مشارکت پایین آمده در صورتی که قبل از اینکه اصلاً شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت را اعلام کند به خاطر عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم و گلایه مردم از وضعیت ایجاد شده، این احتمال می‌رفت که مشارکت کمتری در این دوره داشته باشیم. با این حال مردم همیشه نشان دادند که در شرایط حساس پشت نظام هستند و حماسه خواهند آفرید، ان شاءالله این بار هم همچنین خواهد بود. 

وی گفت: امروز ما اگر سکوت کنیم باید در آینده پاسخگو باشیم. اساتید به عنوان گروه‌های مرجع باید و شان و شئونات کاذب را کنار بگذارند و با مردم، بازاری ها و اقشار مختلف صحبت کنند و از آنها برای حضور در پای صندوق ها دعوت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول