اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزینه‌های احتمالی بایدن به‌عنوان فرستاده امور غرب آسیا

یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی، در گزارشی به گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه‌های دولت آمریکا در دو پست کلیدی در رابطه با غرب آسیا پرداخت.

گزینه‌های احتمالی بایدن به‌عنوان فرستاده امور غرب آسیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد «دن شاپیرو» سفیر پیشین این کشور در فلسطین اشغالی را به‌عنوان یکی از نمایندگان دولت خود در غرب آسیا منصوب کند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت، احتمالاً نقش شاپیرو در دولت بایدن، مرتبط با روابط دیپلماتیک در راستای سیاست عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه است.

تایمز اسرائیل نوشت، چند فرد مطلع به واشنگتن پست گفته‌اند که شاپیرو حضور در دولت بایدن برای مسئولیتی در زمینه امور غرب آسیا را پذیرفته است اما چند فرد مطلع دیگر نیز گفته‌اند بایدن سمت دیگری را برای او در نظر گرفته است. با این حال همگی آن‌ها گفتند، انتصاب شاپیرو هنوز نهایی نشده است.

پیش‌تر نام شاپیرو به‌عنوان سفیر احتمالی آینده در فلسطین اشغالی ذکر شده بود اما یک فرد مطلع به تایمز اسرائیل گفت، «توماس نایدز» مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا، پیشنهاد بایدن برای تصدی این سمت را پذیرفته است.

نایدز در دوران «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور مدیریت و منابع بود و روابط کاری متعددی با مقامات صهیونیست داشت. او در زمان تصدی این سمت، در افزایش ضمانت وام‌های رژیم صهیونیستی به ارزش میلیاردها دلار نقشی کلیدی داشت.

در گزارش واشنگتن پست پیش‌بینی شده است که نایدز و شاپیرو در دولت بایدن همکاری نزدیکی با یکدیگر خواهند داشت.

شاپیرو از سال ۲۰۱۱ تا آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی بود و پس از اتمام مأموریتش همچنان در فلسطین اشغالی باقی ماند.

اکنون در میانه تلاش‌ها در فلسطین اشغالی برای کنار زدن «بنیامین نتانیاهو» از قدرت بعد از بیش از ده سال، آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد حمایت سفت و سخت واشنگتن از رژیم صهیونیستی تحت نخست‌وزیری هر کسی در این رژیم پابرجا خواهد بود.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا هم در دیدار با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده، گفت کشورش به حفظ «حاشیه برتری نظامی» اسرائیل در منطقه متعهد است و رئیس‌جمهور حمایت کامل خود را برای تامین مهمات مورد نیاز سامانه دفاعی گنبد آهنین ابراز کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول