اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تزریق دوز دوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در هرمزگان+عکس

تزریق دوز دوم از فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای پاستور - کوبا موسوم به «کنژوکه» در بندرعباس آغاز شده است.

تزریق دوز دوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در هرمزگان+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تزریق دوز دوم از فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای پاستور - کوبا که به «کنژوکه» موسوم است از روز 13 خرداد در بندرعباس آغاز شده و 3 هزارنفری که دوز اول این واکسن را دریافت کردند با مراجعه تدریجی و بر اساس پیامک ارسالی از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مرکز بهداشت شهرک پیامبر اعظم بندرعباس مراجعه و دوز دوم این واکسن را دریافت می‌کنند.

 

به گفته دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، پس از تزریق دوز اول این واکسن که 28 روز از آن می‌گذرد، عارضه شدیدی در میان 3 هزار دریافت کننده این واکسن در بندرعباس مشاهده نشده است.

 

وی از داوطلبان خواست تا حتما منتظر دریافت پیامک برای تعیین زمان و ساعت مراجعه باشند و بر اساس آن به مرکز بهداشت شهرک پیامبر اعظم بندرعباس مراجعه کنند.

 

به گزارش فارس، انستیتو پاستور ایران قدیمی ترین موسسه واکسن سازی در ایران و منطقه خاورمیانه است که سابقه تولید واکسن‌هائی نظیر آبله، وبا، سل (ب.ث.ژ) ، دیفتری، هاری، هپاتیت B و ... را در کارنامه یک صد ساله خدمات بهداشتی خود دارد و تقریباً تمام ایرانیان از محصولات واکسن این موسسه استفاده کرده‌اند و اکنون این موسسه با همکاری مرکز فنیلای کوبا در جهت تولید واکسن کرونا همکاری داشته و مراحل تولید این واکسن تاکنون به خوبی پیش رفته است.


عکس‌ها: محمد مهدی استوار

انتهای پیام/ 88055

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول