اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دولت نیجریه فعالیت توییتر را برای مدت نامعلوم تعلیق کرد

دولت نیجریه اعلام کرد در پی حذف پیام رئیس‌جمهور این کشور در توییتر فعالیت این شبکه اجتماعی معلق شده است.

دولت نیجریه فعالیت توییتر را برای مدت نامعلوم تعلیق کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت نیجریه اعلام کرد در پی اقدام توییتر در حذف یک پیام «محمدو بوهاری»، رئیس‌جمهور نیجریه فعالیت‌های توییتر در این کشور آفریقایی به حالت تعلیق درخواهد آمد.

طبق گزارش الجزیره، توییتر دو روز پیش یک پیام بوهاری در این شبکه اجتماعی را که جدایی‌طلبان را به دلیل حمله به ساختمان‌های دولتی به مجازات تهدید کرده بود حذف کرد.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند علی‌رغم این اعلانیه دولت فعالیت توییتر هنوز متوقف نشده و دولت نیجریه نگفته تعلیق فعالیت‌های این شبکه اجتماعی از چه زمانی آغاز خواهد شد.

«لای محمد»، وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی نیجریه گفت دلیل اقدام دولت، «استفاده دائم از این شبکه برای فعالیت‌هایی است که به تضعیف همزیستی مردم نیجریه منجر می‌شود.»

وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی درباره این اظهاراتش توضیحات بیشتری ارائه نکرد. او به علاوه، درباره اینکه منظور از تعلیق فعالیت‌های توییتر چیست و قرار است این محدودیت چطور اعمال شود اظهارنظر نکرد. 

روز چهارشنبه توییتر اعلام کرد پیام تهدیدآمیز رئیس‌جمهور نیجریه علیه کسانی که گمان می‌رود عامل حمله به ساختمان‌های دولتی بوده‌اند نقض قوانین این شبکه اجتماعی بوده است. در پی این اعلانیه، حساب کاربری بوهاری به مدت ۱۲ ساعت معلق شد.

بوهاری در آن پیام جنجالی که اکنون حذف شده با اشاره به جنگ داخلی ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰ نوشته بود: «بسیاری از کسانی که الان درست رفتار نمی‌کنند آنقدر جوان هستند که از خرابی‌ها و جان‌های از دست رفته در جریان جنگ داخلی نیجریه خبر ندارند.»

وی اضافه کرد: «آن گروه از ما که به مدت ۳۰ ماه در میادین بوده‌ایم و جنگ را گذرانده‌ایم با اینها با زبانی که می‌فهمند برخورد خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور نیجریه در این پیام اشاره‌ای به اینکه منظورش کدام سازمان است نکرده، اما دولت او پیشتر جنبش IPOB را به فعالیت‌های جدایی‌طلبانه متهم کرده و آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

یک سخنگوی توییتر بعد از انتشار پیام بوهاری گفت که محتوای آن نقض قوانین توییتر بوده است. او اضافه کرد: «صاحب این حساب باید این پیام را حذف کرده و ۱۲ ساعت بعد از حساب کاربری خود استفاده کند.»

در ماه آوریل وقتی توییتر کشور همسایه غنا را به عنوان اولین دفتر آفریقایی خود انتخاب کرد «لای» واکنش شدیداللحنی به آن نشان داد. او گفت که توییتر تحت تأثیر اطلاعات غلط در خصوص نیجریه قرار گرفته است.

یک کارشناس مسائل وب به الجزیره گفت: «گمان می‌کنم کاری که نیجریه میٰ‌خواهد انجام دهد مسدود کردن نشانی‌های پروتکل اینترنت مرتبط با توییتر و مسدود کردن در سطح زیرساختی است. این کار دشواری است.»

توییتر در بیانیه‌ای اقدام نیجریه را «به شدت نگران‌کننده» توصیف کرد و گفت به محض دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

شبکه اجتماعی توییتر قبلاً به دلیل سانسور صدای کاربران، مورد انتقاد قرار گرفته است. کارشناسان می‌گویند این شبکه اجتماعی، از حذف محتواهای خشونت‌آمیز به عنوان پوششی برای سانسور تفکرات مخالف با ایدئولوژی‌های محوری این سازمان استفاده می‌کند.

به عنوان مثال، در جریان درگیری‌های ۱۲ روزه اخیر در غزه بسیاری از کاربران فلسطینی گزارش دادند توییتر، فیسبوک و اینستاگرام پیام‌های آنها درباره جنایات رژیم صهیهونیستی را حذف می‌کنند.

شرکت توییتر و سایر شبکه‌های مجازی از طرف دیگر دست کاربرانی دیگر را برای انتشار پیام‌های دیگری که با خط فکری آنها همخوانی دارد باز گذاشته‌اند.

مثلاً کارشناسان می‌گویند  فیسبوک و توئیتر علی‌رغم تحقیقات گسترده‌ای که نشان می‌دهند ربات‌های وابسته به عربستان سعودی، تروریست‌های منافقین و رژیم صهیونیستی در حال انتشار پیام‌های ضدایرانی هستند، اقدامی برای حذف آنها انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول