اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عرصه‌ انتخابات را به نقطه‌های عزت و اقتدار ملی تبدیل کنیم

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز باید عرصه‌های انتخابات را به نقطه‌های امید، عزت و اقتدار ملی و نقطه یاس و ناامیدی دشمنان تبدیل کنیم.

عرصه‌ انتخابات را به نقطه‌های عزت و اقتدار ملی تبدیل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران شامگاه امروز در مراسم پیشوای قیام، اظهار کرد: در شکل‌گیری نظام اسلامی، امام بزرگوار با الهام‌ از قرآن، کلمات، سخنان و سیره پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت آن بزرگوار، راه شکل‌گیری یک‌ نظام دینی را در استقرار جمهوری اسلامی یافتند.

وی گفت: رهبری صالح و رهبری برآمده از ارزش‌های متعالی دینی رمز اسلامیت نظام است و اسلامیت نظام در گروی تحقق‌ این‌ اصل محوری است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اقتدار، عظمت، استقلال، بالندگی، امنیت و جایگاه پرافتخار نظام و ملت ایران اسلامی در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه این رکن‌ کلیدی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: رکن دوم‌، جمهوریت نظام است یعنی حضور و مشارکت مردم و شکل‌گیری نهادهای سیاسی با رای مردم؛ نظام‌ اسلامی در سایه حضور و مشارکت و حمایت مردم عزیز، مقتدر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر‌ شهدای ۱۵ خرداد و حرکت عظیم‌ ملت ایران در سال ۵۷ نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و اگر شهدا، جانبازارن، آزادگان و رزمندگان نبودند قطعا دفاع مقدس پیروز نمی‌شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در گذشته استقلال نداشتیم و در سایه پیوند ملت با امام و رهبری خویش، این استقلال پرشکوه و بی مثال شکل گرفت.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: ایستادگی امروز ملت عراق، لبنان، فلسطین و یمن در برابر دسیسه‌های صهیونیست‌ها و حامیان آنها برآمده از استقلال ایران است و استقلال کشورهای منطقه بر استقلال افتخار آفرین ملت ایران تکیه زده که در سایه پیوند امت با رهبری رقم‌ خورده است.

وی افزود: امروز باید عرصه‌های انتخابات را به نقطه‌های امید، عزت و اقتدار ملی و نقطه یاس و نا امیدی دشمنان تبدیل کنیم و دو رکن اسلامیت و جمهوریت نظام را استحکام ببخشیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که بر صندلی‌های قدرت تکیه می‌زنند با اعتقاد و باور به اسلامیت و جمهوریت نظام و با الهام از ارزش‌های متعالی دینی در راه پاسخ به مطالبات ملت قدم بردارند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: قدم‌های استوار در مسیر پاسخ به مطالبات اساسی مردم راه را برای تحکیم رابطه دولت و ملت مستحکم می‌کند.

وی ابراز کرد: امیدواریم دولتمردان و ملت عزیز هر یک‌ به شایستگی به وظایف خویش عمل کنند و این راه را تا فتح قله‌های عظمت و اقتدار بپیماییم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول