اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتخابات اصلی‌ترین ظرفیت برای حل مشکلات اساسی کشور است

خطیب جمعه خرمدره با اشاره به اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، نماد حق و تکلیف است و در عین حال انتخابات اصلی‌ترین ظرفیت برای حل مشکلات اساسی کشور است، گفت: جبهه استکبار و به ویژه غرب از دوقطبی اسلام و استکبار راضی نیست و انتخابات در جمهوری اسلامی، تقویت کننده این دو قطبی است.

انتخابات اصلی‌ترین ظرفیت برای حل مشکلات اساسی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به دستاوردهای ایجابی و سلبی انقلاب و نظام اسلامی (علمی، صنعتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و قطع ایادی دشمنان از کشور) و اختیارات رئیس جمهور اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات نماد مسؤولیت مردم بوده و نشان از بلوغ سیاسی و اجتماعی است.

امام جمعه خرمدره با تبیین انواع حکومت در دنیا و اینکه جمهوری اسلامی، جامع‌ترین حکومت از نوع مردم سالاری است، که امتیاز آن دینی بودن و تناسب آن با اعتقادات جامعه ایران است، گفت: بنا براین به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نارضایتی‌ها نه از نظام حکومتی ایران، بلکه از عملکرد برخی مسؤولان است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات افزود: شکی نیست که مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم بوده و نشان از بلوغ سیاسی و اجتماعی است. 

زاهدی پور با بیان اینکه معاندان و مخالفان نظام باید بدانند که نقطه عزیمت مردم در انتخابات، حفظ و تقویت نظام از سویی و رفع مشکلات مملکت از سوی دیگر است و حضور یا عدم حضور کاندیدای جریان خاص مدّ نظر مردم با بصیرت نیست، تصریح کرد: انتخابات بهترین روش برای ایجاد تغییر در مسؤولان است و نشان از جایگاه و اهمیت انتخاب‌کنندگان در مردم‌سالاری دینی دارد.

خطیب جمعه خرمدره با اشاره به اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، نماد حق و تکلیف است و در عین حال انتخابات اصلی‌ترین ظرفیت برای حل مشکلات اساسی کشور است، اظهار داشت: جبهه استکبار و به ویژه غرب از دوقطبی اسلام و استکبار راضی نیست و انتخابات در جمهوری اسلامی، تقویت کننده این دو قطبی است. 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس، ضمن آن که جایگاه مهم مجلس و به ویژه جایگاه مجلس دوازدهم را نشان داد، گفت: قطب‌نمای سیر حرکت مردم، کاندیداها و مجریان انتخابات بود که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. 

زاهدی پور با اشاره به ضرورت عقلی و دینی بررسی صلاحیت‌ کاندیداها در شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان مهمترین نهاد حامی انتخابات سالم است و البته کسانی که پرونده‌های خیانت به نظام و مردم ایران را دارند، از وجود شورای نگهبان ناراضی هستند. 

امام جمعه خرمدره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که بعضی‌ها وقتی که خودشان تأیید می‌شوند یا انتخاب می‌شوند، انتخابات و شورای نگهبان را قبول دارند، اما اگر روزی  صلاحیتشان تأیید نشود، یا انتخاب نشوند، انتخابات و شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند، تصریح کرد: مردم ایران ضمن تأکید بر حفظ جایگاه مهم شورای نگهبان، دفاع تمام قد خود از این نهاد انقلابی و پاسدار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کند. 

وی با تبیین حضور پرشور مردم سوریه در انتخابات گفت: حضور پرشور مردم سوریه در انتخابات و به ویژه رأی قاطع به بشار اسد، نشانه‌ای قاطع از پیروزی جبهه مقاومت و نظام جمهوری اسلامی در غرب آسیاست و دشمنان مقاومت و آزادی‌خواهی، از انتخابات سوریه خشمگین هستند و این عصبانیت یکی از نشانه‌های پیروزی جبهه حق است. 

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید توجه کنند که امروز اصلی‌ترین اولویت ایران عزیز، برگزاری انتخابات با شکوه است و محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی کرونایی باید به نحوی اجرا شود که شور انتخاباتی تحت الشعاع قرار نگیرد، تصریح کرد: باید برای برگزاری باشکوه انتخابات، تلاش کنیم.

زاهدی پور با تسلیت سالروز رحلت مام راحل و با تبیین جایگاه امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی گفت: حرکت امام راحل (ره)، نجات هویت ایرانی، اسلامی از دست ظالمان و مستکبران بود.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اهمیت شور انتخاباتی و تأکید بر مسؤولیت اجتماعی آحاد مردم گفت: عدم مشارکت در انتخابات، برخاسته از موضوع انفعال بوده و خواست دشمن است و بهترین روش برای اصلاح وضع موجود، شرکت در انتخابات و دقت در انتخاب است.

وی با تأکید بر انتخاب اصلح گفت: اگر در انتخابات خدا را راضی کنیم، خدا هم ما را راضی خواهد کرد. 

زاهدی پور با اشاره به معیارهای انتخاب اصلح ادامه داد: کاندیداهایی که برای کسب رأی به حقوق و ارزش‌های الهی حمله می‌کنند، به حق مردم نیز بها نخواهند داد.   

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول