اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

هشتمین دور رایزنی های سیاسی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و فرانسه

مرکز مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان از برگزاری هشتمین دور رایزنی های سیاسی بین نهادهای دیپلماتیک این کشور و فرانسه به صورت مجازی خبر داد.

هشتمین دور رایزنی های سیاسی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و فرانسه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هشتمین دور رایزنی های سیاسی بین وزارتخانه های امور خارجه قزاقستان و فرانسه به صورت مجازی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ریاست هیات های دو کشور در این مذاکرات را «یرلان عالمبایف» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان و «فردریک موندولینی» مدیر اداره قاره اروپا وزارت امور خارجه فرانسه بر عهده داشتند.

در چارچوب این مذاکرات علاقه متقابل طرفین برای تقویت گفت‌وگوی سیاسی در سطوح عالی ابراز و تعهد متقابل برای توسعه بیشتر همکاری در روحیه مشارکت استراتژیک تایید شد.

دیپلمات های قزاقستان و فرانسه در مورد تمام برنامه های دوجانبه، از جمله در زمینه‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی، سرمایه گذاری، نظامی و دفاعی و همچنین فرهنگی و بشردوستانه همگام سازی و در خصوص مسائل مهم دستور کار بین المللی تبادل نظر کرند.

علاوه بر این، شرکت کنندگان این مذاکرات راه های تشدید گفت‌وگوی بین پارلمانی و گسترش چارچوب قانونی روابط دوجانبه را بررسی کردند.

در نتیجه این مذاکرات طرفین پایبندی برای ادامه گفت‌وگوی سیاسی با اعتماد و همکاری اقتصادی فعال سنتی را تایید کردند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول