اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس| از کشف ۲۰۰ تن نهاده‌های دامی تا کلاهبردار میلیاردی با وعده فروش تلفن همراه در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۲۰۰ تن انواع نهاده های دامی خارج از شبه توزیع در شهرستان بابل خبر داد.

بسته خبری پلیس| از کشف ۲۰۰ تن نهاده‌های دامی تا کلاهبردار میلیاردی با وعده فروش تلفن همراه در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مرتضی میرزایی طی گفت‌وگویی  از کشف ۲۰۰ تن انواع نهاده های دامی خارج از شبه توزیع در شهرستان بابل خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر عرضه انواع نهاده‌های دامی خارج از شبکه توزیع توسط افرادی در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان و شهرستان بابل با انجام اقدامات اطلاعاتی ۲ متهم را در این رابطه شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: با هماهنگی مرجع قضائی ماموران با همکاری کارشناسان ادارات صمت و جهاد کشاورزی در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط متهمان ۲۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی قاچاق کشف شد.

میرزایی ارزش کالاهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی، از مردم خواست در مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اطلاع دهند.

*کلاهبردار میلیاردی با وعده فروش تلفن همراه در فضای مجازی 

سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار یک میلیارد ریالی با وعده فروش تلفن همراه در شبکه‌های مجازی خبر داد و گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مبنى بر کلاهبردارى از آنان از طریق شبکه‌های اجتماعی با وعده فروش تلفن همراه، موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه متهم را که با درج آگهی و وعده فروش تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی از مالباختگان کلاهبرداری کرده بود شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم که اهل و ساکن یکی از استان‌های همجوار بود، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در با زجویی‌های به‌عمل آمده به کلاهبرداری یک میلیارد ریال از کاربران در فضای مجازی اعتراف کرد.

خورشاد با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند مکان امنی برای خرید‌های اینترنتی باشند و ممکن است بسیاری از افراد سودجو که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در این شبکه‌ها فعالیت داشته باشند.

وی همچنین به کاربران در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: برای خریداری کالای مورد نظر خود حتما از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد و سایت‌های معتبر اقدام به خرید کنند و حتما پرداخت وجه را بعد از ارائه خدمات یا تحویل کالا انجام دهند.

رییس پلیس فتای ایتان مازندران یادآور شد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، شماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

*انهدام باند کلاهبرداری شرکت‌های هرمی در شهرستان عباس‌آباد 

حسین عبدی فرمانده انتظامی شهرستان عباس‌آباد از انهدام باند ۱۲ نفره کلاهبرداری یک شرکت هرمی در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت تبلیغی افرادی در یک شرکت‌های هرمی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با هماهنگی قضائی محل فعالیت این افراد را که بومی این استان را که در منزلی استجاری سکونت داشتند، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد تصریح کرد: ماموران در عملیاتی غالفگیرانه این افراد را که از استان‌های مختلف کشور و در غالب باندی ۱۲ نفره در این شهرستان فعالیت می‌کردند، دستگیر کردند.

عبدی با اشاره به اقدامات مقابله‌ای پلیس با شرکت‌های هرمی، گفت: فعالیت این گونه شرکت‌ها هیچ گونه وجهه قانونی و شرعی ندارد و خوش‌باوری و عدم اطلاع افراد از جوانب و پیامدهای عضویت در شرکت‌های هرمی از مهمترین علل افزایش فعالیت افراد در این شرکت‌ها است.

وی از مردم خواست تحت تاثیر تبلیغات سوء و کاذب شرکت‌های هرمی قرار نگیرند و همواره در برابر این گونه تبلیغات هوشیار باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول