اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مشارکت در انتخابات مانع نفوذ نااهلان به بدنه مدیریت کشور است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، گفت: باید در انتخابات پیش رو هم مشارکت حداکثری و هم انتخاب اصلح را مدنظر قرار دهیم و با انتخاب درست خود در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، مانع نفوذ نااهلان به بدنه مدیریتی و اجرایی کشور شویم.

مشارکت در انتخابات مانع نفوذ نااهلان به  بدنه مدیریت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در مراسم ارتحال امام (ره) در دانشگاه فرهنگیان بجنورد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد و مخاطب این سخن امام هم همه نخبگان و آحاد جامعه هستند که باید دست‌به‌دست هم دهند و نگذارند انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: امام (ره) سعی کردند انقلاب ما ناب، خالص، دینی و مردمی باشد و همین‌گونه نیز بماند و وابسته به غرب و شرق و تئوری‌های غیردینی نباشد؛ ازاین‌رو هیچ‌کدام از تفکرات و مکاتب دنیوی را نپذیرفته و اجازه ندادند این گروه‌ها انقلاب مردم را مصادره کنند.

وی ادامه داد: در زمان همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی هم امام تأکید کردند که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر و بیش از ۹۸ درصد مردم نیز به جمهوری اسلامی رأی دادند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در همان زمان در بدنه نظام ساختارهای بسیار خوب قانونی تعریف و مجموعه‌هایی برای حفظ نظام ایجاد شد، گفت: شورای نگهبان نیز در این راستا و برای جلوگیری از نفوذ و نیفتادن انقلاب به دست نااهلان، تأسیس شد تا علاوه بر نگهبانی از قانون اساسی، وظیفه احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را نیز بر عهده گیرد.

وی اضافه کرد: همواره هجمه‌ها و تخریب‌های ناجوانمردانه علیه شورا نگهبان وجود داشته و در این دوره نیز این تخریب‌ها صورت گرفت؛ اما شورای نگهبان بدون توجه به این هجمه‌ها به درستی به وظیفه قانونی خود عمل کرد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: همه باید در برابر قانون تسلیم بوده و تمکین کنیم و ضمن احترام به تصمیم شورای نگهبان، برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه مردم نقش اصلی را در حفاظت از نظام و انقلاب بر عهده دارند، اظهار کرد: انقلاب را مردم پیش می‌برند؛ زیرا مشروعیت نظام وابسته به دین و مقبولیت آن وابسته به مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری حضور در پای صندوق‌های رأی را تجلی حمایت مردم از نظام دانست و با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات قدرت و اقتدار کشور و نظام اسلامی را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: در انتخابات پیش رو باید هم مشارکت حداکثری و هم انتخاب بهترین گزینه و اصلح را مدنظر قرار دهیم و با انتخاب درست خود در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، مانع نفوذ نااهلان به بدنه مدیریتی و اجرایی کشور شویم.

گفتنی است که مراسم‌های دیگر سالروز ارتحال امام(ره) در خراسان شمالی طی ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول