اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست سناتورهای دموکرات از بلینکن برای فشار بر تل‌آویو به منظور بازسازی غزه

هفده سناتور دموکرات آمریکایی در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور از وی خواستند رژیم صهیونیستی را برای باز کردن راه‌های ورود کمک‌های انسانی و مصالح مورد نیاز به منظور بازسازی غزه تحت فشار قرار دهد.

درخواست سناتورهای دموکرات از بلینکن برای فشار بر تل‌آویو به منظور بازسازی غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ هفده سناتور دموکرات در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از وی خواستند رژیم صهیونیستی را برای اجازه ورود لوازم مورد نیاز به منظور بازسازی و کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تحت فشار قرار دهد. تلاشی که تحت هدایت «کریس ون هولن» سناتور دموکرات ایالات مریلند انجام شده است.

به گزارش وبگاه خبری «آکسیوس»، در حالی که آمریکا، قطر، مصر و سایر کشورها متعهد شده‌اند غزه را که در آن بسیاری از خانه‌ها، مراکز درمانی، مدارس و زیرساخت‌ها در نتیجه حملات اخیر رژیم صهیونیستی ویران شده است، بازسازی و به این منطقه کمک‌های بشردوستانه ارسال کنند، رژیم صهیونیستی تهدید به ممانعت از این روند می‌کند.

این رژیم به آمریکا و مصر گفته که اجازه آغاز بازسازی را تا زمانی که پیشرفت در زمینه آزادی صهیونیست‌های بازداشتی و بازگرداندن اجساد نظامیان این رژیم حاصل نشود، نمی‌دهد.  

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی و مصر گذرگاه‌های مرزی با نوار غزه را کنترل و رفت و آمد مردم و انتقال کالاها را محدود می‌کنند. اسرائیل بیش از یک دهه است که محاصره دریایی غزه را اعمال کرده است.

در نامه‌ این سناتورها که به دست آکسیوس رسیده، سناتورها نوشتند که دولت بایدن باید بر بازگشایی دو گذرگاه مرزی اصرار کند تا کارکنان امور بشردوستانه بتوانند وارد غزه شوند و سوخت و مصالح ساختمانی برای رسیدگی به نیازهای انسانی این منطقه وارد شود.

آن‌ها از بلینکن خواستند از رژیم صهیونیستی درخواست کند محدودیت‌ها را در خصوص رفت و آمد فلسطینی‌ها برای معالجه پزشکی و یا ملاقات با اقوام بردارد. تعداد معدودی از فلسطینی‌ها در سال‌های اخیر چنین مجوزی را دریافت کرده‌اند.

آن‌ها همچنین خواستار بازگشت میزان بودجه اختصاصی آمریکا برای تلاش‌های بشردوستانه در غزه به دوران قبل از ترامپ شدند و از دولت آمریکا خواستند سفیری را در فلسطین اشغالی، سرکنسولی در قدس اشغالی برای هماهنگی با فلسطینی‌ها و همچنین رئیس ماموریت آژانس توسعه جهانی ایالات متحده USAID مشخص کند.

این سناتورها تاکید کردند: برای این که این آتش‌بس دوام داشته باشد و از تجدید چرخه خشونت جلوگیری شود، ضروری است که شرایط وخیم غزه را بهبود بخشیم.

به گفته یکی از کارمندان سنا مطلع از این روند، کریس ون هولن و سایر امضاکنندگان دموکرات این نامه با توجه به اظهارات منفی چند عضو جمهوری‌خواه سنا درباره کمک آمریکا به کرانه باختری و نوار غزه در روزهای گذشته، از هیچ سناتور جمهوری‌خواهی برای امضای این نامه درخواست نکردند.

این در حالی است که علی‌رغم تاکید سازمان‌های مختلف جهانی و مجامع حقوق بشری بر لزوم ورود هرچه سریعتر کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه برای بازسازی این منطقه، رژیم کودک‌کش صهیونیستی همچنان مانع این اقدام است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه بار دیگر ورود هرگونه کمک به نوار غزه را به بازگشت اجساد نظامیان هلاک‌شده در این منطقه و اسرائیلی‌های بازداشتی توسط گروه‌های مقاومت مشروط کرد.

رژیم اسرائیل در حالی ورود کمک‌ها به غزه را مشروط کرده که شورای امنیت سازمان ملل در اولین بیانیه بعد از جنگ ۱۲ روزه، ضمن تاکید بر لزوم اجرای کامل آتش‌بس، خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه به نوار غزه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول