اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امسال 7 هزار نوآموز یزدی در طرح سنجش سلامت پایش شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.

امسال 7 هزار نوآموز یزدی در طرح سنجش سلامت پایش شدند

محسن موحدی فرد درگفت‌وگوبا خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که ثبت نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه به صورت حضوری و با نوبت دهی قبلی آغاز شده است اظهار کرد: زمانی ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه اول ابتدایی قطعی خواهد شد که دانش آموز به پایگاه های سنجش بدو ورود مراجعه کرده باشد.

وی با اشاره به این‌که طبق دستورالعمل ثبت نام ارسالی از وزارت متبوع، تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می باشند، افزود: طبق برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش،علاوه بر دانش آموزان بدو ورود پایه اول، امسال هفت هزار نفر از نوآموزان پیش دبستانی نیز در نواحی ۱و۲ شهرستان یزد و شهرستان های اردکان و میبد مشمول برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، با اشاره به این‌که تعدادی از نوآموزان پیش دبستانی در ارزیابی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، دیر آموز شناسایی خواهند شد، تصریح کرد: ضرورت دارد ضمن تسریع در فرآیند انجام سنجش، از طرف کارشناسی آموزش پیش دبستانی مناطق و نواحی، تدابیر لازم در قالب کلاس های پیش دبستانی  آموزش و مداخله به هنگام در زمان باقی مانده قبل از ورود به دبستان، برنامه ریزی و اجرا  گردد و خانواده ها نیز همراهی لازم رادراین آموزش ها داشته باشند. 

موحدی فرد گفت: به استناد ماده ۳۶ آیین نامه اجرایی مدارس، حداقل سن ثبت نام در پایه اول ابتدایی تا متولدین ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین خاطرنشان‌کرد: به استناد ماده ۷ اساسنامه مدارس عشایری، سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان است و با توجه به کوچ‌رو بودن عشایر، بازه زمانی سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: قابل ذکر است سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به پایه اول از اول تیرماه ۱۴۰۰آغاز می شود و دانش آموزان و نوآموزان طبق نوبت و برنامه زمان بندی شده و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در پایگاههای سنجش سلامت حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول