اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نماینده اسرای ایرانی در اردگاه عراق که بود؟/«سید علی‌اکبر ابوترابی» را بهتر بشناسیم

سید علی‌اکبر ابوترابی نقش عمده‌ای در اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق داشت و نماینده‌ اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق بود که در آن دوران از هیچ کمکی به آزادگان دریغ نمی‌کرد، بخشی از خدمات او در کتاب من زنده‌ام بیان شده است.

نماینده اسرای ایرانی در اردگاه عراق که بود؟/«سید علی‌اکبر ابوترابی» را بهتر بشناسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، امروز در گفت‌وگو با اصحاب رسانه استا، ضمن گرامیداشت، یاد و خاطر سید آزادگان مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی فرد، با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مدظله‌العالی که فرمودند «آزادگان الماسهای درخشان هستند»، سید آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد را الماس درخشانی از الماس‌ها و ستاره‌های انقلاب دانست و گفت: مرحوم ابوترابی فرد از مجاهدان و ایثارگرانی بود که در جریان انقلاب و بعدازآن زحمات فراوانی را متحمل شده و با همراهی تمام رزمندگان سلحشور اسلام با حضور در جنگ‌های نامنظم برای دفاع از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی کشور در صف مبارزه با دشمن قرارگرفته و به اسارت درامدند و سال‌ها در زندان‌های رژیم بعث رنج‌کشیده و مبارزه بر خواستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به خدمات ارائه‌شده به آزادگان عزیز توسط مرحوم ابوترابی فرد در دوران اسارت اشاره کرد و افزود: برجستگی خدمات ایشان به آزادگان را باید از زبان تمام آزادگانی که در آن دوران در زندان‌های رژیم بعث بودند شنید، هرکسی که در آن ایام در اردوگاه‌های رژیم بعث بوده است مرحوم ابوترابی فرد را خوب می‌شناسد و خاطرات بسیار خوبی از مبارزه، مجاهدت، کار فرهنگی و تدبیر ایشان در کنترل و هدایت آزادگان و مراوداتی که وی با سازمان‌های بین‌المللی در حوزه اسیران و کارگزاران دولت عراق در آن زمان داشت دارند و این مهم امروز برای همه آزادگان خاطره‌انگیز است و ذکر خیر ایشان از زبان آزادگان وجود دارد.

رستمیان افزود: مرحوم ابوترابی فرد پس از طی آن دوران سخت و تحمل درد، رنج و شکنجه و بازگشت به وطن، بازهم سنگ صبور آزادگان بوده و در تمامی مسائل اجتماعی سرمایه و پشتوانه‌ای برای این عزیزان بودند. وی بعد از دوران اسارت نیز به نظام و انقلاب خدمات بسیاری ارائه کرد و با ورود به مجلس شورای اسلامی نقش مؤثری در پیشرفت و اعتلای کشور داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه مرحوم ابوترابی فرد را انسانی با ویژگی‌های خاص دانست و تصریح کرد: مرحوم ابوترابی فرد ارادت و علاقه خاصی به مقام معظم رهبری و انقلاب داشت و در جریان شکل‌گیری انقلاب و بعدازآن نقش‌آفرینی‌ها و مجاهدت‌های بسیاری داشته و برای دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف انقلاب تلاش‌های زیادی را انجام دادند.

رستمیان افزود: دوران عمر ایشان دورانی مؤثر در مسائل اسلام و انقلاب بود، وی شخصیتی بسیار ارزشمند بود که با خلق آثاری همچون تأسیس جمعیت ایثارگران کشور به‌عنوان یک جریان انقلابی و آثار تألیفی متعدد خدمات فراوانی را ارائه و زحمات زیادی را متحمل شد که آثار آن را امروز می‌توان در جامعه مشاهده کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پایان تأکید کرد: مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی از چهره‌های آشناست که امروز ۱۲ خردادماه سالگرد درگذشت این بزرگوار است، ان‌شاءالله روح پاک این عالم برجسته با جد بزرگوارشان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام محشور شود.

گفتنی است مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی متولد ۶ شهریور ۱۳۱۸ نماینده تهران در مجلس چهارم و پنجم و از اعضای مؤسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جزو نیروهای انقلابی بود که در جنگ ایران و عراق در کنار مهدی چمران و سایر رزمندگان حضور داشت و درنهایت به اسارت درآمد.

وی نقش عمده‌ای در اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق داشت و نماینده‌ اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق بود که در آن دوران از هیچ کمکی به آزادگان دریغ نمی‌کرد، بخشی از خدمات او در کتاب من زنده‌ام بیان شده است.

سید علی‌اکبر ابوترابی سرانجام در دوازدهم خرداد ۱۳۷۹ در مسیر زیارت حرم علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به همراه پدر بزرگوارش آیت اللَّه سیدعباس ابوترابی‌فرد براثر سانحه رانندگی در ۶۱ سالگی درگذشت و پیکر هر دو در صحن آزادی حرم امام رضا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول