اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انتخابات؛ گامی برای تحول گرایی و نوگرایی ملت ایران در امتداد مکتب شهید سلیمانی

عضو شورای نگهبان و مجلس خبرنگان رهبری انتخابات را گامی برای تحول گرایی و نوگرایی ملت ایران در امتداد مکتب شهید سلیمانی خواند و گفت: هر برگ رأی،‌ کار ویژه اقتدار ملی،‌ امنیت، پیشرفت و کرامت ایران اسلامی و تضمینی برای عزت ملتی است.

انتخابات؛ گامی برای تحول گرایی و نوگرایی ملت ایران در امتداد مکتب شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله عباس کعبی در جمع کارکنان انتظامی استان مرکزی با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) و امام راحل (ره) و گرامیداشت ‌شهدای اسلام و شهدای عرصه نظم و امنیت، به برخی انحرافات به وجود آمده بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و بیان داشت:‌ در این نگرش انحرافی،‌ جدایی دین از سیاست مطرح شد و با این دیدگاه بود که جریان ثروت و قدرت در بین خواص و متنفذان سیاسی و تسری آن در بین مردم، باعث دوری مردم از تعالیم اسلامی و توجیه برخی اعمال مغایر با اصول اسلامی از سوی حاکمان شد.

وی بیان داشت:‌ امام صادق (ع) مکتب اسلام را زنده کرد و با فعالیت در عرصه‌های مختلفی چون اخلاق،‌ اعتلای باورهای دینی،‌ علوم طبیعی، تربیت شاگردانی ممتاز، آموزش‌های معرفتی،‌بصیرتی و... احیاء گر نهضت سیدالشهدا و ولایت رسول‌الله (ص) بودند.

عضو شورای نگهبان و مجلس خبرنگان رهبری فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از مکتب امام صادق (ع) دانست و گفت: نهضت امام خمینی (ره) تلفیقی از مکتب امام صادق (ع) و مکتب عاشورای حسینی است و بر مبنای اسلام‌خواهی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد، پیشرفت و پایان عقب‌ماندگی، نجات از وابستگی و استقلال، حکومتی بر پایه مردم و با تأکید بر عزت،‌کرامت و احیای هویت ایرانی  اسلامی شکل گرفته است.

کعبی با اشاره به پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی در دهه پنجم انقلاب اظهار داشت:‌ بعد از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ ایران اسلامی توانسته است با پیمودن مسیر رسیدن به تمدن اسلامی، به عنوان یکی از مظاهر عزت و اقتدار در برابر بلوک استکبار جهانی، مقتدرانه ایستادگی کند.

وی در ادامه یکی از برکات انقلاب اسلامی را برگزاری انتخابات و مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های نظام سیاسی و اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ انتخابات، گامی برای تحول‌گرایی و نوگرایی ملت ایران در امتداد مکتب شهید سلیمانی و به عنوان پرفایده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین اقدام در تصمیم‌گیری‌ها از سوی آحاد جامعه است.

عضو شورای نگهبان و مجلس خبرنگان رهبری هر برگ رأی را در اعتبار ملی مهم خواند و تصریح کرد: انتخابات یک حق ملی و وظیفه اجتماعی و سیاسی و یک عملی صالح است و مشارکت هر فرد در انتخابات، کار ویژه اقتدار ملی،‌امنیت، پیشرفت و کرامت ایران اسلامی و تضمینی برای عزت ملتی است و چون موشکی بر قلب دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی عمل خواهد کرد.

کعبی در ادامه با تأکید بر مشارکت حداکثری آحاد جامعه در انتخابات، به تبیین ضرورت‌ها در انتخاب اصلح و توجه به شاخصه‌های دین‌داری،‌ صداقت، امانت‌داری، مردم‌مداری کاندیدهای انتخابات پرداخت و از مشارکت حداکثری به عنوان تضمینی در اقتدار ملی یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار نیروی انتظامی در برقرار امنیت انتخابات و از سویی برنامه‌ریزی تأثیرگذار در برگزاری همایش مشترک بصیرت دینی و انقلابی با حضور نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، ائمه جمعه سراسر کشور، فرماندهان، روسا و مدیران ناجا بیان داشت: نیروی انتظامی در این قرارگاه، در برنامه‌ریزی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و بهره‌گیری از ظرفیت ناجا در این مهم، بسیار ارزنده و تأثیرگذار عمل کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول