اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

برای برگزاری انتخابات قانونمند و به دور از تخلف آمادگی داریم

استاندار خوزستان گفت: عوامل اجرایی و نظارت در استان خوزستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات خوب، قانونمند و به دور از تخلف را دارند.

برای برگزاری انتخابات قانونمند و به دور از تخلف آمادگی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: مراحل انتخابات شورای شهر و روستا در استان یکی پس از دیگری طی شده است و در شهر چهار هزار و ۶۰۰ داوطلب و در روستا نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب داشته‌ایم که بررسی صلاحیت‌ها در چند مرحله انجام شده است، در مرحله هیات‌های اجرایی، هیات نظارت شهرستان، هیات نظارت استان و اکنون هم در مرحله هیات نظارت مرکزی در کشور است.

وی افزود: تلاش کردیم که بررسی صلاحیت‌ها با دید مثبت انجام شود که تقریبا در کشور وضع‌مان از این نظر خوب است و سعی کردیم دوستان را قانع کنیم که رد صلاحیت‌ها به خاطر افزایش میزان مشارکت و رقابت، کمتر باشد. مگر این که مراجع چهارگانه تخلفی ثبت کرده باشند و فرد احراز صلاحیت نشده باشد. در مجموع نیز تا این جای کار خوب پیش رفته ایم.

استاندار خوزستان گفت: بحث انتخابات ریاست جمهوری نیز با شورای نگهبان بود که مراحل آن نیز طی شد. اکنون هم طبق مقررات و پروتکل‌های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی تصمیم گرفتیم، جمعیت هیات‌هایی که در شهرهای قرمز جمع می‌شوند، حداکثر ۱۵ نفر باشد و در شهرهای نارنجی و زرد نیز به ترتیب ۲۰ و حدود ۳۰ نفر باشد که البته ما در استان، شهر قرمز نداریم.

وی بیان کرد: صندوق ها را به اندازه کافی افزایش دادیم و حتی اگر بازهم در مکانی نیاز به صندوق احساس شود، برای این که جمعیت به صورت متراکم نباشد و جمعیت کمتری در ساعات مختلف در حوزه‌ها حضور داشته باشند، تعداد صندوق‌ها را افزایش دادیم ضمن این که ساعت آغاز رای‌گیری نیز به جای ساعت ۸ از ساعت ۷ صبح است و در شهرهای گرمسیری مثل استان خوزستان برای تمدید تا دو ساعت در اختیار وزیر قرار دارد که در خوزستان از ۱۲ شب به بعد استفاده می‌شود. انتخابات در مرکز استان و برخی شهرهای استان، رایانه‌ای است و عوامل اجرایی و نظارت ما آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات خوب، قانونمند و به دور از تخلف را دارند.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: برای چند روز تعطیلی پیش رو، مسافرت بین استانی به صورت مطلق ممنوع است و اجازه نمی‌دهیم که این سفرها انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول