اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

پرواز بالگرد اورژانس برای نجات جان کودک ۴ ساله

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: پسربچه ۴ ساله ای که به دلیل غرق شدگی علائم حیاتی مغزی خود را از دست داده بود به کمک بالگرد اورژانس از نظرآباد به بیمارستان امام علی (ع) کرج منتقل شد و تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

پرواز بالگرد اورژانس برای نجات جان کودک ۴ ساله

مهرداد بابایی، رییس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: ساعت ۱۲:۱۹ ظهر سه شنبه ۱۱ خرداد ماه، یک مورد غرق شدگی به اورژانس البرز اعلام شد که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

رییس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز ادامه داد: مصدوم پسر بچه ۴ ساله ای بود که بدنبال سقوط در استخر آب، دچار غرق شدگی شده بود؛ این کودک پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس البرز، از روستای هیو به بیمارستان امام حسن (ع) منتقل شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در لحظات اولیه، کودک فاقد واکنش‌های مغزی بوده اما فعالیت قلبی داشت، تصریح کرد: به دلیل حساسیت بالای وضعیت کودک، تلاش‌ها برای نجات وی ادامه یافته و بالگرد اورژانس هوایی استان برای انتقال هرچه سریعتر او به کرج، به پرواز در آمد.

بابایی یادآور شد: با وجود سختی‌های فراوان، بالگرد در زمین چمن تختی نظرآباد فرود آمده و کودک را به بیمارستان امام علی (ع) کرج انتقال داد، هم اکنون این مصدوم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، بستری و تلاش برای نجات جان آن ادامه دارد.

گفتنی است اورژانس هوایی استان البرز از ابتدای خرداد ماه تا کنون با انجام ۷ سورتی پرواز به ۵ مددجو، از ابتدای سال جاری تا کنون با انجام ۳۷ سورتی پرواز به ۳۷ مددجو، و از ابتدای شروع بکار خود تا کنون با انجام ۷۷۹ سورتی پرواز به ۱۱۶۸ مددجو امدادرسانی کرده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول