اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اجرای پویش موفق «پوسماند» در یزد/لزوم حمایت بیشتر فعالیت محیط زیستی در دارالعباده

مدیر کل محیط زیست یزد با فعالیت سازمان های مردم نهاد محیط زیستی را نقطه قوت استان در این حوزه دانست و گفت: پویش «پوسماند» از جمله اقدامات حائز اهمیت فعالان محیط زیست یزد است که نقش مهمی در کاهش شیرآبه زباله‌های شهری ایفا کرده است.

اجرای پویش موفق «پوسماند» در یزد/لزوم حمایت بیشتر فعالیت محیط زیستی در دارالعباده

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، نیره پورملائی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور گرامیداشت هفته محیط زیست برگزار شده بود، با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان یزد، اظهار کرد: صنعتی بودن یزد می‌تواند منجر به اثرات مخربی بر روی محیط زیست شهری شود.

وی جلوگیری از صدور مجوز برای واحدهای صنعتی جدید از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار سازمان محیط زیست در استان یزد دانست و افزود: برای اولین بار در کشور بزرگترین واحد پایش محیط زیست در استان یزد راه‌اندازی شده است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد در ادامه با بیان این‌که محدوده صنعتی استان روزانه پنج مرتبه مورد پایش زیست محیطی قرار می گیرد، گفت: شهرداری هم باید به عنوان یکی از ارکان توسعه محیط زیست بیش از پیش بر هزینه کرد عوارض نظارت بر واحدهای صنعتی نظارت کند.

پورملایی با اشاره به این‌که درآمد حاصل از نظارت بر واحدهای صنعتی باید در زمینه بهداشت و محیط زیست شهری هزینه شود، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی توسط مدیریت شهری در حوزه ساماندهی پسماند و نخاله های شهری انجام شده است.

وی مشارکت فعالان محیط زیستی را از جمله نقاط قوت استان یزد در این حوزه دانست و بیان کرد: پویشی توسط فعالان محیط زیست با عنوان «پوسماند» در استان یزد راه‌اندازی شده که نقش مهمی در کاهش شیرابه زباله ها ایفا کرده است.

مدیرکل محیط زیست یزد ادامه داد: در این پویش پوست میوه ها در یک فضای باز خشک شده و سپس به شهرداری تحویل می شود و در نهایت برای مصارف دامداری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول