اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس ستاد مشترک ارتش اردن با وزیر دفاع عراق دیدار کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش اردن طی سفر امروز به بغداد با وزیر دفاع عراق دیدار گفت‌وگو کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش اردن با وزیر دفاع عراق دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع عراق طی بیانیه‌ای از ورود سرلشکر «یوسف الحنیطی» رئیس ستاد مشترک ارتش اردن به بغداد خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، آمده است: «امروز (سه‌شنبه - 1 ژوئن)، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن وارد عراق شد و «جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق در مقر وزارت دفاع از او استقبال کرد.

بنا بر این گزارش، قرار است دو طرف در خصوص چندین موضوع  از جمله،  تامین امنیت مرزهای بین دو کشور، تکمیل پرونده‌های نشست‌های سه جانبه بین بغداد، امان و قاهره رایزنی کنند.

چند ماه پیش بود که خبرگزاری رسمی اردن از استقرار یگان‌های گارد مرزی و گروهی از نیروهای ویژه و نیروهای واکنش سریع با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور در مرز شمالی و شرقی مشترک این کشور با عراق خبر داد. 

امان اعلام کرد که نیروهای ویژه و واکنش سریع شامل تیم‌های ویژه مأموریت‌های امنیتی، آموزش دیده و مجهز به سلاح، تجهیزات و مهمات و ابزارهای لازم هستند و علاوه بر آن هواپیماهای نیروی هوایی در طول ۲۴ ساعت آماده پشتیبانی از نیروهای زمینی برای انجام مأموریت‌ها و ممانعت از عملیات نفوذ و قاچاق و مقابله با تهدیدات و چالش‌های پیشروی کشورهای منطقه هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول