اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رشد ۸ درصدی صنعت با صادرات محصولات غیر نفتی/ایران در تولید سیمان خودکفا شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در تولید سیمان به خودکفایی رسیده ایم، گفت: با صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته رشد صنعتی ایران ۸ درصد شد.

رشد ۸ درصدی صنعت با صادرات محصولات غیر نفتی/ایران در تولید سیمان خودکفا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از بزرگترین خط تولید سیمان کشور که نظرآباد برگزار شد، گفت: خوشبختانه صنعت سیمان ایران علی رغم شرایط سخت تحریم‌ها به خودکفایی رسید.

وی افزود: در حال حاضر ایران که وارد کننده سیمان بوده به صادر کننده سیمان تبدیل شده و سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد تولید سیمان در کشور ثبت شد.

وزیر صمت با بیان اینکه ۸۰ درصد کارخانه جات سیمان امکانات ساخت داخل دارند، بیان کرد: تحریم‌ها سبب شد که ساخت داخل کارخانه جات داخل هم رونق بگیرد و بسیاری از صنایع از جمله پتروشیمی و پالایشگاهی ایران به خودکفایی رسیده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه با صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته رشد صنعتی ایران ۸ درصد شد و علی رغم آخرین و کرونا که دنیا را به چالش کشید رشد صنعتی ایران رشد خوبی بود گفت: بسیار امیدواریم است رشد امسال بهتر شود.

وی گفت: در فروردین امسال به نسبت سال گذشته در ۲۷ بخش رشد داشتیم و رشد تولید و صادرات در ماه‌های آینده ادامه می‌یابد و بر آورد این است که تراز بازرگانی ایران نزدیک به هم شود و رشد صادرات داشته باشیم.

رزم حسینی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اقدام خوبی در حوزه سیمان کشور و ساخت دستگاه‌های در داخل انجام شده و ظرفیت ۸۰ میلیون تن ظرفیت خوبی برای ساخت داخل است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول