اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فاز اول متروی کرج همزمان با پایان کار دولت ترافیک شهر را دور می‌زند

استاندار البرز با اشاره به اینکه برای پروژه قطار شهری کرج تا کنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه شده است، گفت: فاز اول پروژه قبل از پایان کار دولت به اتمام می‌رسد؛ در این مرحله امکان جابجایی روزانه ۶۰۰۰ مسافر بین سه ایستگاه در نقاط پرترافیک کرج وجود دارد.

فاز اول متروی کرج همزمان با پایان کار دولت ترافیک شهر را دور می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، پیش از ظهر امروز، در حاشیه بازدید از آخرین روند پیشرفت پروژه مترو شهر کرج با بیان اینکه پروژه متروی کرج یک ابر پروژه در سطح کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود، گفت: پیشبرد این پروژه با یک کار تیمی، منسجم و هماهنگ در سطح استان صورت گرفته، طی سه سال گذشته اتفاقات خوبی در آن رقم خورده و فاز اول آن تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم به طول ۶.۵ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته شهبازی در این مرحله امکان جابجایی روزانه ۶۰۰۰ مسافر بین سه ایستگاه در نقاط پرترافیک کرج وجود دارد.

استاندار البرز افزود: شهر کرج بعد از تهران پر تراکم ترین شهر کشور است و ۱۰ هزار نفر در هر کیلومتر مربع به طور میانگین سکونت دارند. به دلیل همین تراکم جمعیت و ظرفیت محدود معابر این کلانشهر،  دولت در موضوع مترو همکاری زیاد و ماندگاری داشت.

این مقام مسؤول با اشاره به ایجاد هماهنگی‌هایی میان شورای اسلامی شهر، شهرداری و نهادهای مختلف حکومتی تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد آن با مشارکت دولت بوده است.

شهبازی تصریح کرد: تا کنون از سمت دولت ۲۰۰۰ میلیارد تومان به دارایی‌های شهرداری کرج اضافه شده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به پروژه مترو و بقیه به پروژه کمربند شمالی کرج مربوط است.

وی با بیان اینکه در این مدت پروژه‌های نیمه تمام از قبل مانده توجه زیادی را به خود معطوف کرده بود، گفت: به همین دلیل نتوانستیم پروژه‌های جدیدی را برای استان تعریف کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول