اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پروژه بی‌خطر سازی پسماند عفونی شهرستان اراک وارد فاز اجرایی شد

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از راه‌اندازی پروژه بی‌خطر سازی پسماند عفونی شهر اراک خبر داد و گفت: از این پس شاهد دفن بی‌خطر پسماندهای عفونی در شهر اراک هستیم.

پروژه بی‌خطر سازی پسماند عفونی شهرستان اراک وارد فاز اجرایی شد

مهدی مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: مدیریت پسماندهای عفونی و بیمارستانی به دلیل دارا بودن پتانسیل عفونت‌زایی و وجود زائدات خطرناک دارای اهمیت بسزایی است و عدم توجه به مدیریت و کنترل این نوع پسماندها در مراحل مختلف تولید، ذخیره‌سازی، جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع نهایی مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند به طوری که پیامد آن، محیط زیست و سلامتی انسان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و محوریت کارگروه مدیریت پسماند استان، جمع‌آوری، حمل و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز درمانی، مطب‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌های شهر اراک عملیاتی شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: کلیه بیمارستان‌های استان دارای دستگاه بی‌خطر ساز پسماندهای عفونی (اتوکلاو) هستند و مخاطرات این بخش مربوط به پسماندهای عفونی بخش خصوصی و مراکز درمانی و تشخیصی بود که با پیگیری‌های لازم دستگاه‌های متولی، سیستم بی‌خطرساز مرکزی برای سترون کردن پسماندهای عفونی مراکز درمانی خصوصی شهر اراک در سایت دفع و دفن پسماند شهرداری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شد و از این پس شاهد دفن بی‌خطر پسماندهای عفونی در شهر اراک هستیم.

مصطفوی اضافه کرد: همچنین لندفیل مهندسی پسماند عفونی در سایت دفع و دفن شهرداری اراک نیز با ایجاد زیرساخت‌های فنی و ایزوله توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری در مدار فعالیت قرار گرفت.

وی با اشاره به تولید روزانه حدود ۵ تن پسماند عفونی در اراک ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این دو پروژه مدیریت پسماند در شهر اراک، کلیه پسماندهای عفونی به روش کاملاً اصولی و طبق ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی و وابسته بی‌خطر و مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول