اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انتخابات؛ مهم‌ترین مظهر تعهد اجتماعی و حضور آگاهانه

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش خفر گفت: باید در قبال آینده خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم و مهم ترین عرصه این تعهد، حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب کاندیدای برنامه‌محور، صادق و مردمدار است.

انتخابات؛ مهم‌ترین مظهر تعهد اجتماعی و حضور آگاهانه

علیرضا شریفی در گفتگو با خبرنگار فارس در خفر اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اصل استقرار نظام با رأی اکثریت مردم رقم خورده و مشروعیت جمهوری اسلامی به رأی مردم گره زده شده است که برگزاری انتخابات پرشور، رقابتی، سالم و با مشارکت حداکثری از برنامه‌های جدی است که باید در دستور کار آحاد جامعه قرار گیرد.

وی لازمه داشتن انتخابات با مشارکت حداکثری را برگزاری یک انتخابات رقابتی سالم دانست و گفت: هویت ایرانی-اسلامی با حضور در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح تقویت می شود.

شریفی رأی و انتخاب مردم را مصداق حق الناس برشمرد و  افزود: بیداری جامعه اسلامی در انتخابات می تواند نظام را پویا و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی شود.

معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان خفر با بیان اینکه جوانان به عنوان مؤذنان امیدبخش و هوشمند در جامعه هستند، افزود: باید در قبال سرنوشت امروز و آینده خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم و مهم ترین عرصه این تعهد، حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب کاندیدای برنامه محور، صادق و مردمدار  است.

شریفی اعتماد به ظرفیت جوانان را راه برون‌رفت از مشکلات دانست و گفت: متأسفانه مصلحت‌اندیشی مانع بزرگی بر سر راه ورود و حضور جوانان است در حالی‌ که امام علی(ع)، همیشه اول با جوانان مشورت می‌کردند و بر خلاقیت و نشاط فکری جوانان تاکید داشتند.

وی ادامه داد: برخی اوقات از یک طرف به جوانان بی‌اعتمادی و بی اعتنایی می شود و از آن طرف بزرگترها جوانان را مرعوب‌ کرده‌اند، در حالی‌که باید به جوانان میدان داد و انتخابات و دولت پیش رو عرصه میدان‌داری جوانان است.

این جوان خاورانی با اشاره به تأکید بر لفظ جوان در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت توجه به جوانان تاکید دارند و ۴۰ مرتبه نام جوانان را به زبان می‌آورند همان‌طور که به تدبیر، شجاعت و فکر جوانان در دوره دفاع مقدس اعتماد کردیم، اکنون نیز اگر بخواهیم از بن‌بست‌ها و چالش‌های پیش روی کشور خارج شویم، باید به این ظرفیت‌ها اعتماد کنیم و از جوانان متعهد و متخصص استفاده کنیم.

علیرضا شریفی با بیان اینکه اقتصاد و اشتغال مشکل اساسی کشور و جوانان آینده ساز کشور است ادامه داد: رفع موانع کسب‌و‌کار و حمایت از تولید داخلی می تواند کشور را از این معضل و چالش بزرگ نجات دهد.

وی گفت: دشمنان و منافقان به دنبال سیاه‌نمایی و نا امید کردن مردم به خصوص جوانان و تاریک نشان دادن آینده کشور هستند که همه ما باید بدانیم عدم مشارکتمان در پای صندوق های رای، یعنی سرنوشت خود را به دیگران سپردن و اگر پای صندوق نرویم عملاً سرنوشتمان را به دیگران واگذار می‌کنیم که آنها جای ما پای صندوق بروند و جای ما تصمیم بگیرند و مشخص نیست انتخاب آنها اهداف ما را تضمین و تامین کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول