اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دبیرخانه دائمی جشنواره معلمان هنرمند کشور به فارس واگذار شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: میزبانی جشنواره معلمان هنرمند در فارس می تواند بر شکوه و عظمت این جشنواره بیافزاید چرا که استان فارس و شهر شیراز مهد علم، هنر، فرهنگ و تمدن است.

دبیرخانه دائمی جشنواره معلمان هنرمند کشور به فارس واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا کاظمی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره معلمان هنرمند در شیراز، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران برای برگزاری موفق این جشنواره گفت: برگزاری چنین برنامه هایی در این شرایط سخت کرونایی واقعا همت خاص همکاران و فعالیت مضاعفی را می طلبد که جای بسی قدردانی دارد.

کاظمی افزود: همکاران ما در فارس برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره آسیب شناسی می کنند و بر غنای این جشنواره با دعوت از اساتید برجسته هنری می افزایند.

وی گفت: قرار است دبیرخانه دائمی این جشنواره را در استان فارس پایه ریزی کنیم و کجا بهتر، شایسته تر و بایسته تر از استان فارس و شهر شیراز که مهد علم، هنر، فرهنگ و تمدن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: تمام جاذبه های کشور در طول و عرض شهر شیراز نهفته است و هیچ سرزمینی پرافتخارتر از استان فارس پیدا نمی کنیم و میزبانی این جشنواره در فارس می تواند بر شکوه و عظمت این جشنواره بیافزاید.

کاظمی خاطرنشان کرد: زمانی ما می توانیم پیام های تربیتی خوب خودمان را به متربیان و نسل جدید  منتقل کنیم که برخوردار از صلاحیت ها و توانمندی های هنری باشیم.

وی با بیان اینکه ماندگاری یک پیام در قالب یک کار هنری هرگز قابل مقایسه با هیچ نوع ابزار دیگری نیست، گفت: معلمان هنرمند ما زمانی می توانند کارشان را به زیبایی انجام دهند که برخوردار از توانمندی های هنری باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین بر اینکه ما باید دانش آموزانی برخوردار از همه ساحت های تربیتی متعادل و متوازن تربیت کنیم تاکید شده است گفت: زمانی ما می توانیم این موفقیت را داشته باشیم که معلمان هنرمندی داشته باشیم.

کاظمی افزود: در این راستا مهمترین هدفی را که ما دنبال می کنیم در کنار تجلیل، تقدیر و تکریم از معلمان هنرمند کشور، توسعه صلاحیت و شایستگی هنری معلمان در عرصه های مختلف است.

وی گفت: ما جشنواره معلمان هنرمند را صرفا یک جشنواره نمی دانیم بلکه یک کارگاه بزرگ توانمندسازی معلمان  ‌در تمام عرصه نظام تعلیم و تربیت می دانیم و حضور چهره های شاخص هنری در این جشنواره می تواند الگوهای خوبی برای معلمان باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: رفتارهای ارزشمند چهره های هنرمند کشور می تواند درس آموز باشد و قطعا این خود می تواند بزرگترین دست آورد جشنواره باشد.

کاظمی ادامه داد: امسال احتمالا به دلیل شرایط و برگزاری در فضای مجازی نتوانستیم از این قابلیت که مهمترین قابلیت این جشنواره است استفاده کنیم.

وی گفت: امیدوارم با برنامه ریزی دوستان در سال آینده و با برگزاری کارگاه های ارزشمند تکنیک های خاص یک هنر را بتوانیم به معلمان خود عرضه کنیم تا در کنار تقدیر، توانمندی ها و شایستگی های این عزیزان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول