اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فرصت 10 روزه‌ ادارات ساوه برای ارائه برنامه‌های اوقات فراغت

فرماندار ساوه نکته مهم در اوقات فراغت را توزیع عادلانه امکانات و برابری در استفاده از امکانات تا منتهی الیه شهرستان دانست و گفت: دستگاه‌های شهرستان مکلف شدند تا 10 روز آینده برنامه‌های خود را در این خصوص ارائه دهند.

فرصت 10 روزه‌ ادارات ساوه برای ارائه برنامه‌های اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی میرزایی عصر امروز در آیین تجلیل از دبیران نمونه شهرستان ساوه با تجلیل از تلاش‌های معلمان گفت: کار معلمان و دبیران در ایام کرونا چند برابر شده و باید ساعت‌ها در شبکه‌های مجازی وقت گذاشته تا برای دانش آموزان تدریس کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایام آموزش در شبکه‌های مجازی فشار زیادی بر خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان وارد شد، تصریح کرد: مهم‌ترین نکته قابل ذکر این است که دقت کنیم تا شیوع بیماری کرونا و به سبب آن خانه‌نشینی دانش آموزان باعث افت تحصیلی آنان نشود.

فرماندار ساوه افزود: بواسطه شیوع کرونا از دانش آموزان خواسته شد به مدرسه مراجعه نکنند اما آیا دانش آموزان ما اکننون در کوچه و خیابان نیستند و آیا پروتکل‌ها را در اماکن مختلف رعایت می‌کنند؟

میرزایی با بیان اینکه دانش آموزان همه جا حضور دارند به جز مدرسه خاطرنشان کرد: به تدریج تمامی مشاغل و باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و .... بازگشایی شده و ترددها به حالت سابق برگشته اما دانش آموزان تنها جایی که حضور ندارند مدرسه است. 

فرماندار ساوه پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان را از مهم‌ترین دغدغه‌های شورای آموزش و پرورش دانست و افزود: یکی از اقدامات مهم و قابل تقدیر آموزش و پرورش کشور که در ساوه نیز انجام شده، تهیه یک اطلس از آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌هاست که با احصاء آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، شناخت کافی نسبت به آنها پیدا کردند.

میرزایی خاطرنشان کرد: افراد در سنین نوجوانی و جوانی با مسائل مختلفی روبرو هستند که اگر با آنها به درستی برخورد نشود ممکن است اثرات سوء در بزرگسالی داشته باشد کمااینکه بررسی وضعیت زندگی برخی خلافکاران نشان از وجود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جوانی و نوجوانی دارد. 

وی اوقات فراعت را باعث شکوفایی استعدادها و کشف خلاقیت ها دانست و گفت: اوقات فراغت به معنای پر کردن ساعات نیست بلکه باید با اجرای برنامه‌های هدفمند و برنامه‌ریزی استعدادهای افراد را شناسایی کنیم.

 میرزایی امکانات بخش دولتی را در قیاس با بخش خصوصی ضعیف و بی کیفیت دانست و بیان  کرد: محتوی بسیاری از دستگاه‌های اجرایی پایین و ضعیف است درحالیکه در بخش خصوصی بخاطر دریافت هزینه بهتر آموزش‌های بهتری ارائه می‌شود لذا باید به سمت ارتقا کیفیت و تقویت بخش دولتی حرکت کنیم.

وی نکته مهم در اوقات فراغت را توزیع عادلانه امکانات و برابری در استفاده از امکانات تا منتهی الیه شهرستان دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های شهرستان مکلف شدند تا ده روز آینده برنامه‌های خود را در این خصوص ارائه دهند تا با بررسی برنامه‌ها توسط متخصصین این حوزه، مناسب‌ترین برنامه‌ها برای جامعه هدف اجرایی شود. 

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه سن بزه اجتماعی کاهش یافته است، افزود: نباید افراد بزهکار اجتماعی را در جامعه رها کرد و باید با آسیب شناسی این افراد را به جامعه بازگردانیم تا به فرد مثبتی در جامعه تبدیل شوند. 

وی تربیت صحیح را در کنار آموزش از وظایف مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: دانش آموزان معلمان خود را الگوی خود می‌دانند لذا نقش معلمان در آموزش و تربیت بچه‌ها بسیار تعیین کننده خواهد بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از معلمان نمونه شهرستان با اهدای هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول