اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۱ کاندیدای مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در همدان معرفی می‌شوند

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با اشاره به روند بررسی منتخبین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شورای شهر گفت: به زودی با رای مستقیم مردم ۱۱ نفر را به عنوان لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان معرفی خواهیم کرد.

۱۱ کاندیدای مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در همدان معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا غلامی‌پاک ظهر امروز در نشستی که در دفتر خبرگزاری تسنیم پیرامون اقدامات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان در انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد، اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان برای ایجاد وحدت، انسجام و همدلی بین همه نیروهای انقلاب تشکیل شده و تشکیلات آن به صورت کاملا مردمی و انقلابی از پایین به بالا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با محوریت مساجد و از دل جامعه برخواسته است گفت: توجه خاص به جوانان و بانوان اولویت اصلی این شورا بوده زیرا این دو گروه در کارهای جمعی کمتر نقش ایفا می‌کردند که ما خواستیم پررنگ‌تر دیده شوند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با تاکید به اینکه تجربه گذشتگان در کنار تعهد، انرژی و فعال بودن جوانان و تاثیرگذاری بانوان ایفای نقش خواهد کرد افزود: در راستای انتخابات شورای ائتلاف، با تشکیل گروه‌های ۱۵ نفره در محلات مختلف قرار شد هر گروهی سه نفر نماینده در مجمع منتخبان داشته باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بیماری کرونا امکان برگزاری همایش و جلسات و تجمع افراد نبود و به همین دلیل جمعیتی، نمایندگانی را معرفی کردند گفت: انتخابات شورای ائتلاف به صورت رسمی در حسینیه امام(ه) و در شهرستان‌ها در مساجد برگزار شد، در شهر همدان تقریبا بالغ بر ۷۵ درصد افراد منتخب حضور یافتند و اعضای شورای ائتلاف شهرستان را انتخاب کردند.

غلامی‌پاک هدف شورای ائتلاف را ایجاد وحدت و انسجام حداکثری در بین نیروهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر حزب و گروهی می‌توانستند در این شورا ثبت‌نام کنند و عضو شورای ائتلاف شوند تا سازماندهی و شبکه‌سازی شده و برای فعالیت‌های بعدی انقلابی نیز مدنظر باشند.

وی با تاکید به اینکه بعد از تشکیل شورای شهرستان‌ها موضوع شورای اسلامی شهرها مطرح بود که با فراخوان افرادی مراجعه کرده و در بررسی فرایند شورای ائتلاف و ثبت نام قرار گرفتند افزود: در شهر همدان ۹۵ نفر ثبت‌نام کردند که بعد از برگزاری یک آزمون عمومی، ۵۵ نفر برای مرحله بعد پذیرفته شدند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با اشاره به اینکه در مرحله دوم یک نفر انصراف داد و رزومه ۵۴ نفر بررسی شد گفت: ۲۲ نفر با موشکافی و بررسی دقیق انتخاب شدند که در طول این هفته اگر مانعی ایجاد نشود با جمعیت حداقل ۵۰۰ نفری و به رای خود مردم، ۱۱ نفر انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه به زودی با رای مستقیم مردم ۱۱ نفر را به عنوان لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان معرفی می‌کنیم افزود: در ابتدای ثبت‌نام فرمی را به عنوان میثاق‌نامه تعیین و کل مسائل را قید کرده‌ایم که همه ثبت‌نام کنندگان آن را پذیرفته‌ بودند.

غلامی‌پاک ادامه داد: ۱۱ نفر از منتخبین نیز طبق تعهدنامه‌ای متعهد می‌شوند که به عنوان نماینده شورای ائتلاف در شورا حضور داشته و مطالبه‌گری کنند و البته از افرادی هم غیر از لیست شورای ائتلاف وارد شورای شهر شوند، مطالبه‌گری خواهیم کرد.

وی در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابی بهار و کبودراهنگ گفت: طبق پیش‌بینی چون رقابت بین ۴ تا ۵ نفر بیشتر نیست، شورای ائتلاف در نظر دارد این افراد را دعوت و  با بررسی‌های لازم نماینده‌ای را معرفی کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با بیان اینکه در این هفته نماینده شورای ائتلاف در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابی بهار و کبودراهنگ معرفی خواهد شد افزود: در حوزه ریاست جمهوری نیز شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از آیت‌الله رئیسی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب محوریت اقدامات است گفت: با اعلام ستاد مرکزی، پرفسور محمدعلی زلفی‌گل به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در استان همدان معرفی شدند و خوشبختانه همدان جزو اولین استان‌هایی بوده که این اقدام را انجام داده است.

بین شورای ائتلاف و شورای وحدت ناهماهنگی‌ وجود ندارد

غلامی‌پاک با اشاره به اینکه البته نیروهای مردمی زیادی مسوولیت ستادهای آیت‌الله رئیسی را بر عهده گرفتند اما حکمی ندارند و ستاد آیت‌الله رئیسی تنها یک حکم دارد و آن هم برای پروفسور زلفی‌گل است افزود: بقیه  افراد به صورت خودجوش وارد میدان شدند بنابراین اگر احکامی صادر می‌شود از طرف ستاد آیت‌الله رئیسی نیست و آنها تنها طرفدار ایشان هستند.

وی با بیان اینکه این افراد در شهرستان‌ها هم فعالیت دارند و هیچ منافاتی ندارد خاطرنشان کرد: در مجموع یک ستاد برای آیت‌الله رئیسی در همدان وجود دارد و بقیه ذیل این ستاد قرار می‌گیرند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی تاکیدی به تشکیل ستاد و هزینه ندارند و معتقدند خانه‌های مردم ستادهای انتخاباتی ایشان هستند افزود: شاید ایشان راضی به تشکیل ستادهایی از سوی مردم نباشند اما عده‌ای به میدان آمدند و با ایجاد ستادهای مردمی در حال تلاش برای انتخاب ایشان هستند.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان هماهنگ‌کننده همه تشکل‌های ستاد آیت‌الله رئیسی است گفت: جایگاه اصلی ستاد مرکزی، هماهنگی بین ستادهای مردمی است.

غلامی‌پاک با بیان اینکه بین شورای ائتلاف و شورای وحدت ناهماهنگی‌ وجود ندارد بیان کرد: اعضای شورای وحدت هم در ستاد مرکزی حضور دارند؛ شورای مرکزی فراتر از شورای وحدت و شورای ائتلاف است و هر تصمیمی بگیرد برای این دو قابل اجراست.

وی با تاکید به اینکه طی سه روز گذشته در اکثر شهرستان‌ها مسوولان ستادهای آیت‌الله رئیسی معرفی و ستادها تشکیل شده‌اند گفت: امروز ستادها در شهرستان رزن، درگزین و فامنین و کبودراهنگ تشکیل می‌شوند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با اشاره به اینکه تاکید آیت الله رئیسی این است که در ستاد انتخاباتی بر اساس انصاف، تقوا و کار منصفانه پیش رویم و کار درست را با کار غلط نمی‌توان پاسخ داد گفت: در این ستادها کسی حق تخریب فردی را ندارد، همه را دعوت کردیم و دست همه را می‌بوسیم تا انتخابات پرشور و حداکثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصل بر حضور حداکثری انتخابات است و هر کسی حضور یابد وظیفه خود را انجام داده و حال از نظر ما کاندیدای اصلح‌ هم، آیت الله رئیسی است گفت: همه ما وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم و این یک اصل است و اصل دوم انتخاب اصلح، امیدوارم به وظیفه شرعی خود عمل کنیم تا همه پای صندوق رای بیایند چراکه هر چقدر مشارکت پرشور باشد دشمن مایوس خواهد شد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول