اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ارز 4200 تومانی تخصیص دادیم ولی مرغ به 30 هزار تومان رسیده

نماینده زنجان در مجلس گفت: در بررسی بودجه ۱۴۰۰ دولت ادعا می‌کرد اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده نشود، مرغ به ۳۰ هزار تومان می‌رسد ولی هم اکنون دولت مرغ را با قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه می‌کند که آن هم در بازار نایاب است.

ارز 4200 تومانی تخصیص دادیم ولی مرغ به 30 هزار تومان رسیده

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 10 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: دامداران به دلیل کمبود بارندگی و نبود مراتع مناسب برای چرای دام‌های خود، با مشکل روبرو بوده و ناچار به فروش دام‌های خود شده اند، این در حالی است که بازار هم کشش ندارد ضمن اینکه از سوی دیگر ممنوعیت صادرات دام بر مشکلات آنها افزوده است.

وی افزود: از آنجا که دامداران امکان نگهداری دام را در این شرایط ندارند، بهتر است وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی این دام‌ها را خریداری و نگهداری کند تا در ماه‌های آینده با مشکل کمبود گوشت قرمز روبرو نشده و ناچار به واردات نباشیم.

نماینده  زنجان در مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی شاهد بکارگیری فرمولی برای افزایش قیمت کالاها از جمله مرغ هستیم؛ در جریان بررسی بودجه 1400، دولت ادعا می‌کرد در صورتی که ارز 4200 تومانی تخصیص داده نشود، مرغ به 30 هزار تومان می‌رسد، در حالی که اکنون شاهدیم مرغ را قیمت 30 هزار تومان نیز در بازار نمی‌شود. 

طاهری گفت: برخی تولیدکنندگان مرغ، سیمان و... فرمولی مبنی بر عرضه کم به کار می‌برند که این امر موجب می‌شود مردم و مسئولان مرحله به مرحله با افزایش بیشتر قیمت‌ها موافقت کنند.

وی تصریح کرد: قیمت مرغ دولتی در ابتدا 19 و سپس 24 هزار تومان شد و در حال حاضر با این نرخ نیز مرغ در بازار یافت نمی‌شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس افزود: با قیمت مصوب دولت، کالاها یا عرضه نمی‌شود یا به صورت قطره چکانی عرضه می‌شود که این امر موجب کلافگی مردم و مسئولان و در نتیجه موافقت با افزایش قیمت‌ها می‌شود. 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول