اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ایجاد گنجینه کتاب‌ نویسندگان تویسرکانی/ رونمایی از ۸ کتاب

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان از رونمایی هشت کتاب از نویسندگان بومی شهرستان طی سال جاری خبر داد.

ایجاد گنجینه کتاب‌ نویسندگان تویسرکانی/ رونمایی از ۸ کتاب

مهدی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ در حالی آغاز شد که همچنان باید اصول تاکید شده برای مبارزه با کرونا را رعایت کنیم اظهار کرد: تلاش ما بر این است با توجه به شرایط ایجاد شده به خاطر ویروس کرونا، حتی با تعطیلی کتابخانه‌ها برنامه‌های فرهنگی در راستای اهداف کتابخانه‌های عمومی به درستی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۹۶۵ برنامه فرهنگی براساس سیاست‌های استانی در برش شهرستانی در فضای مجازی برای سال ۱۴۰۰ در کتابخانه‌های عمومی تویسرکان پیش‌بینی شده است افزود: این برنامه‌‌ها شامل نشست کتاب و کتابخوان، نقد کتاب، رونمایی از کتاب، نمایشنامه خوانی، عصر شعر، مسابقات فرهنگی، جلسات مطالعاتی، معرفی کتاب متنی و تصویری، برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشنامه‌خوانی و... است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده به هر کتابخانه تکلیف کردیم گفت: برنامه‌های تکلیف شده براساس پتانسیل‌های هر کتابخانه از قبیل عضو، منابع، موقعیت قرار گرفتن کتابخانه تدوین و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه «کافه کتاب» هر هفته چهارشنبه‌ها در کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان بیان کرد: در برنامه «کافه کتاب» هر هفته چهار نفر از کتابداران، کتاب‌هایی را که مطالعه کردند در فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه به علاقه‌مندان کتاب معرفی می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه توانستیم با در اختیار گرفتن فضای سایت «اسکای روم» فضای اختصاصی برای شهرستان، خدمات مطلوبی را در چارچوب برنامه‌های فرهنگی به جامعه مخاطب خود ارائه دهیم یادآور شد: برنامه مسابقه «شاهنامه‌خوانی» را با دعوت از طیف‌های مختلف مردم برای ارسال اشعار فردوسی به صورت یک کلیپ برای کتابخانه‌ها انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه این برنامه‌ها همه کتابخانه‌های عمومی تولید محتوا در مناسبت‌های مختلف دارند بیان کرد: تولید محتوای کتابخانه‌های عمومی در قالب برنامه‌های معرفی کتاب، نقد کتاب، شعر خوانی، مسابقه نقاشی و... در فضای مجازی انجام می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مشترک کتابخانه‌های عمومی شهرستان با یکدیگر با هدف بهره‌مندی از پتانسیل‌های کتابخانه‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی رونمایی از هشت کتاب از نویسندگان بومی در طی سال جاری را در برنامه خواهیم داشت.

وی رونمایی از دو کتاب‌ «فرهنگ عمومی فرسفج» اثر علی‌اصغر بیات، «رضایت زوجین در ازدواج» اثری از زهرا الوندی و فائزه مقدسی برای سال جاری دانست و  از ایجاد «گنجینه کتاب» نویسندگان تویسرکانی در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سخن به میان آورد و از دوستداران کتاب خواست اداره کتابخانه‌های عمومی را در جمع‌آوری این گنجینه ارزشمند یاری کنند.

وی با اشاره به تجهیز کتابخانه‌های عمومی رضی الدین آرتیمان، باقرالعلوم(ع) شهر سرکان و شهید مدنی به اینترنت بیان کرد: دسترسی به اینترنت رایگان تنها مخصوص اعضای کتابخانه است؛ البته تلاش داریم که کتابخانه‌های بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم.

کریمی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان مجهز  به دو پایگاه  اینترنتی «نورمگز» و «مگا پی‌پر» است گفت: استفاده رایگان از مقالات در همه حوزه‌های مختلف به صورت فارسی و لاتین در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

وی با با تاکید بر اینکه رسالت اصلی کتابخانه‌ها در ایام کرونا کاملا حفظ شده است اظهار کرد: کتاب در ایام کرونا در کتابخانه‌های عمومی شهرستان با رعایت همه پروتکل ها امانت داده می‌شود؛ اما سالن مطالعه همچنان با توجه به وضعیت نارنجی کرونا در شهرستان تعطیل است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان با اشاره به فعالیت ۹ کتابخانه شهری و روستای در تویسرکان گفت: سه کتابخانه از مجموع کتابخانه‌های عمومی شهرستان روستایی است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی روستای اشترمل در حال حاضر در حسینه روستا مستقر است، از اهدای ۲۰۰ متر مربع زمین توسط اهالی روستای اشترمل به منظور احداث ساختمان کتابخانه عمومی این روستا خبر داد و گفت: طبق رایزنی‌های انجام شده قول مساعد ساخت کتابخانه روستای اشترمل از سوی بانک پاسارگاد داده شده است.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول