اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی در آرادان/ ۳۶۰۰ هکتار از مزارع زیرکشت گندم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: امسال سه هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شهرستان آرادان زیر کشت گندم است.

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی در آرادان/ ۳۶۰۰ هکتار از مزارع زیرکشت گندم

به گزارش خبرگزاری فارس از آرادان، امیرحسین شاه‌حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال سه هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شهرستان آرادان زیر کشت گندم است، اظهار کرد: ارقام کشت‌شده در مزارع این شهرستان شامل سیوند، پارسی و رخشان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان افزود: برداشت گندم از چهارم خردادماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه ادامه یابد.

شاه‌حسینی تصریح کرد: تعداد هفت دستگاه کمباین بومی و ۲۵ دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم را در شهرستان آرادان به عهده دارند.

وی گفت: همچنین تعداد ۱۰ اکیپ برداشت متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان آرادان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از فعالیت و استقرار دو مرکز خرید گندم در آرادان و داورآباد خبر داد و افزود: در این مراکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان صورت می‌گیرد.

شاه‌حسینی به اقدامات انجام‌شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان آرادان اشاره کرد و گفت: توزیع بذر اصلاح‌شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی مانند برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی و اطلاع‌رسانی برای سم‌پاشی به‌موقع علیه عوامل خسارت‌های گیاهی برخی از این اقدامات است.

وی پیگیری در زمینه اعمال مدیریت بهینه تغذیه گیاهی، اجرای مزرعه تحقیقی و ترویجی مقایسه ارقام گندم و انتقال یافته‌های نوین به کشاورزان و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول را از دیگر اقدامات حمایتی مدیریت جهاد کشاورزی آرادان از کشاورزان عنوان کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول