اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تکمیل کمربندی پاکدشت 40 درصد ترافیک شرق استان تهران را کاهش می‌دهد/ تصادفات جاده‌ای در حال افزایش است

نماینده مردم پاکدشت در مجلس با انتقاد از تکمیل نشدن پروژه کمربندی پاکدشت گفت: در صورت بهره‌برداری از این پروژه 40 درصد از حجم ترافیک شرق استان تهران کم می‌شود.

تکمیل کمربندی پاکدشت 40 درصد ترافیک شرق استان تهران را کاهش می‌دهد/ تصادفات جاده‌ای در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 9 خرداد 1400) و در طرح سوال ملی خود و 18 نماینده دیگر از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت تکمیل نشدن پروژه کمربندی پاکدشت اظهار داشت: علاوه بر شرق استان تهران، نمایندگان استان سمنان نیز از معطلی این پروژه و تصادف‌هایی که رخ می‌دهد انتقاد دارند و این سوال آنها نیز هست.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اطلاع دارید که 20 درصد از تردد کشور در استان تهران انجام می‌شود و دو کریدور بزرگ شرق به غرب و شمال به جنوب از این استان عبور می‌کند؛ پروژه کمربندی پاکدشت بیش از 12 سال است که شروع شده ولی هنوز راه به جایی نبرده است و هر گونه اختلال در سیستم حمل و نقل و ترافیک استان تهران باعث بروز بحران‌های ملی می‌شود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان تهران هنوز طرح جامع حمل و نقل ندارد گفت: دوران وزارت آقای اسلامی رو به اتمام است اما این مشکلات هنوز حل نشده است. 8 درصد شبکه معابر استان تهران در شرایط بحرانی قرار دارد و اگر تدبیر نشود ضریب این بحران به حدود 60 درصد نیز خواهد رسید، اما با همه این اوصاف این پروژه عملا متوقف شده است.

بشیری اظهار داشت: حجم تردد‌های روزانه در محورهای مواصلاتی پاکدشت به تهران و پاکدشت به سمنان 190 هزار خودرو است و بعدها قطعا بیشتر می‌شود و خطر تصادفات نیز افزایش می‌یابد؛ در حالی که اگر از پروژه کنارگذر پاکدشت بهره برداری شود، حدود 40 درصد از حجم ترافیک این مسیر کم می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه لازم بود بنیاد مستضعفان و آقای فتاح هم پای کار می‌آمدند تا این پروژه تکمیل شود، تصریح کرد: میزان تلفات جاده‌ای مجددا در حال افزایش است و اگر نسبت به وضعیت جاده‌ها اقدام نکنیم قطعا خطر ساز خواهد بود. سالی حدود 300 هزار نفر در جاده حادثه می‌بینند که  عدد قابل توجهی است و وزیر محترم تا به حال این همت را از خود نشان نداده که این مشکل راه‌ها حل شود.

پس از اظهارات بشیری، محمدباقر قالیباف نماینده مردم تهران و رئیس مجلس خطاب به وی اظهار داشت: از صحبت پایانی شما این طور برداشت می‌شود که هدف سوال این بوده است که آن 30 کیلومتر کمربندی پاکدشت حل شود و البته هیچ راهی نیست جز اینکه از طریق سرمایه‌گذاری و عوارض دنبال شود. فکر می‌کنم اگر این قول از سوی وزیر داده شود که قبل از اتمام کار این دولت پروژه را تکمیل کنند، طرح سوال می‌تواند منتفی شود وگرنه سوال را به رأی می‌گذاریم.

بر اساس این گزارش، بعد از سخنان کوتاه وزیر راه مبنی بر اینکه تلاش می‌کنیم تا دو پروژه آزادراه غدیر و کمربندی پاکدشت را به قرارداد برسانیم و تکمیل کنیم، بشیری نماینده پاکدشت به طور مشروط از پاسخ‌های اسلامی قانع شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول