اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۲ اثر هنری در زنجان رونمایی می‌شود

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت:دو اثر هنری کتاب «شهریارِ سرزمین من» و مجموعه مستند «مادران آفتاب» در زنجان رونمایی می‌شود.

۲ اثر هنری در زنجان رونمایی می‌شود

امیر نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کتاب «شهریار سرزمین من»، زندگی‌نامه شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای نوشته معصومه زینعلی است که همزمان با پخش سریال «صبح آخرین روز» چاپ و روانه بازار نشر شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: کتاب «شهریارِ سرزمین من» عنوان زندگینامه شهید شهریاری است که شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت وی است که به همت و پیگیری حوزه هنری استان زنجان توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

وی افزود: این کتاب در فضایی ساده و صمیمی و با تلاشی پر از انگیزه، توکل بر خدا و خون پاک شهیدان و با عشق و لبخند به روایت مراحل رشد و ارتقای این شهید متعهد در زندگی اشاره دارد که بیشتر بر حسب گفت‌و‌گو با مادر و همسر شهید، به قلم معصومه زینعلی دخترخاله شهید نگاشته ‌شده است.

نعمتی ادامه داد: اصلی‌ترین ویژگی نوشته‌های این کتاب روایت داستانی و پرداختن به جزئیات زندگی ایشان، خصوصاً دوران کودکی و نوجوانی شهید است، که به گونه‌ای تدوین و نگارش شده که از زندگی پدر و مادر آغاز می‌شود و تا مدتی پس از شهادت را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو اثر هنری کتاب «شهریارِ سرزمین من» و مجموعه مستند «مادران آفتاب» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و خانواده معظم شهدا و مسؤولین کشوری، استانی و فعالان فرهنگی هنری رونمایی می‌شود، گفت: در این مراسم از کتاب «شهریارِ سرزمین من» (زندگینامه دانشمند هسته‌ای کشور شهید دکتر مجید شهریاری) و مجموعه مستند «مادران آفتابی» با موضوع مادران شهدای روستایی رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به این که شهدا بزرگترین سرمایه معنوی کشور و انقلاب اسلامی هستند، افزود: ما امنیت، عزت و اقتدار و قدرت و پیشرفت کشورمان را مدیون خون پاک شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای هستیم که در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی کشور جانفشانی بسیاری کرده‌اند و امروزه ما؛ در نهادها و ارگان‌های فرهنگی به نوعی باید ادامه دهنده راهشان باشیم.

نعمتی در خصوص چاپ و انتشار کتاب «شهریارِ سرزمین من» گفت: شهید شهریاری از افتخارات استان و انقلاب محسوب می‌شوند که دستاوردهای علمی ایشان برای ملت ایران بسیار گرانبها است‌.

وی گفت: حوزه هنری به عنوان یکی از ارگان‌های فرهنگی هنری استان بر حسب عِرق وطنی و ملی نسبت به این شهید بزرگوار خود را موظف دانست تا برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این سرمایه گرانبها گام مثبتی بردارد.

وی یادآور شد: کتاب «شهریارِ سرزمین من» عنوان زندگینامه شهید شهریاری است که شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت وی از زبان مادر، بستگان و آشناییان ایشان است که به همت حوزه هنری استان زنجان در ۴۰۴ صفحه و در تیراژ یک هزار و ۲۵۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری چاپ و روانه بازار نشر شده است و متن فیلمنامه سریال «صبح آخرین روز» که این روزها شاهد پخش آن از شبکه‌های تلویزیونی هستیم، برگرفته از محتوای این کتاب است.

نعمتی ادامه داد: برای مجموعه حوزه هنری زنجان باعث خرسندی است که تولیدات این نهاد فرهنگی هنری قابلیت تبدیل شدن به دیگر محصولات هنری دارد که می‌تواند مورد استفاده هنرمندان استان و کشور قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به تولید مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» با موضوع مادران شهدای روستایی توسط هنرمندان مستندساز ‌استان و به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان زنجان، گفت: خانواده‌های معظم شهدا از افتخارات جامعه و میراث‌داران انقلاب اسلامی و سرمایه‌های معنوی کشور هستند که تربیت چنین فرزندان فداکاری قطعاً حاصل زحمات و صبر و شکیبایی خانواده گرامی این شهیدان بوده است که اجر و منزلت بسیار زیادی نزد خداوند دارد. نعمتی، سال تولید مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» را سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ توسط هنرمندان مستندساز زنجان در مناطق و روستاهایی از استان عنوان کرد و اظهار داشت: در این مستند که با موضوع مادران شهدا تولید شده است سعی بر آن بوده که به سبک زندگی مادران شهدای روستایی پرداخته شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول