اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

2 دلیل عمده مشکل آب در بخش چاروسا/هیچ‌گونه تبعیض در آبرسانی به مردم نداریم

رئیس اداره آب و فاضلاب چاروسا گفت: انشعابات غیرمجاز و طولانی بودن مسیر آب سبب مشکلات آب در حوزه چاروسا شده است.

2 دلیل عمده مشکل آب در بخش چاروسا/هیچ‌گونه تبعیض در آبرسانی به مردم نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، پس از بیان مشکلات آب در سطح روستاهای چاروسا و توزیع ناعادلانه آب در این بخش از سوی امام جمعه موقت در خطبه‌های این شهر، رئیس آب و فاضلاب چاروسا توضیحاتی را در این خصوص برای خبرگزاری فارس ارسال کرد.

جان طلا رستگار با بیان اینکه توزیع آب در سطح روستاها به وسیله خط انتقال از کیلومترها فاصله جهت رفاه حال مردم با هزینه سنگین منتقل می‌شود تصریح کرد: به کار بردن کلمه تبعیض و یا بی عدالتی که منشا آن استفاده غیرمجاز از آب بوده باعث هدر رفتن آب و تضییع حقوق دیگران شده و عدم تعادل فشار در شبکه توزیع را ایجاد می‌کند.

وی گفت: نصب انشعاب غیرمجاز احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه را سبب شده و ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه و کاهش کیفیت آب را به همراه دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب چاروسا خاطرنشان کرد: مصارف انشعابات غیرمجاز به دلیل استفاده بیش از حد استاندارد از آب موجب تنش آبی برای سایر مشترکین خواهد شد.

وی گفت: استفاده از انشعابات غیرمجاز موجب عدم رعایت عدالت اجتماعی و تجاوز به حقوق دیگر مشترکین خواهد شد، اشتراک‌های غیرمجاز در شهر و روستا به و عدم پرداخت قبوض آب بها هزینه جاری ادارات آبفا را افزایش داده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.

رستگار افزود: کلمه تبعیض و بی عدالتی یعنی آبفا آب را به صورت بسته بندی توزیع و بین مشترکین تبعیض قائل گردد و یا هنگام توزیع به بستگان و کارکنان به صورت کم و زیاد توزیع کند!!.

وی گفت: به دلیل کاهش سطح چاه‌ها گفته‌ایم که با توجه به عدم بارش در سالهای گذشته سطح آب چاه‌ها رو به کاهش بوده و باید چاره‌ای اندیشیده شود.

رستگار عنوان کرد: خط انتقال آب از مخزن به حوض تا روستاهای حوزه موشمی و ده انار و سردره لوله سه اینج بوده که در بین راه انشعابات زیادی از این شبکه گرفته می‌شود که همین موضوع و افت شبکه به دلیل طولانی بودن مسیر در امر آبرسانی به مشترکین تاثیرگذار است.

وی گفت: ای کاش به جای استفاده از کلمه تبعیض در تریبون نماز جمعه مردم را دعوت به مصرف درست و نسبت به جمع آوری انشعابات غیرمجاز دعوت می‌کردید.

رستگار ادامه داد: ضمن اینکه باید سرقت کابلها و شکسته شدن لوله انتقال و کمبود وسایل نقلیه را هم به این موارد اضافه کرد.

اتنتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول