اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امیرآباد؛ نخستین حوزه قضایی تمام الکترونیک در کشور

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان سمنان از ارائه خدمات قضایی و اداری در حوزه قضائی امیرآباد دامغان به صورت کاملاً الکترونیکی و بدون استفاده از کاغذ برای نخستین بار در کشور خبر داد.

امیرآباد؛ نخستین حوزه قضایی تمام الکترونیک در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، محبوبه صابر اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول قضایی و پیگیری برنامه‌های هوشمندسازی قوه قضاییه برای نخستین بار در کشور در دادگاه عمومی بخش امیرآباد دامغان، تمامی دعاوی حقوقی و کیفری و گزارشات ضابط قضایی از بدو تشکیل پرونده در شعب دادگاه به صورت الکترونیک ثبت و به صورت کاملاً سیستمی به شعبه مربوطه ارجاع می‌شود.

وی بیان کرد: این امر درست یک هفته پس از تأکید رئیس قوه قضائیه برای به‌کارگیری راهکارهایی در جهت کاهش نیاز به حضور مراجعان به دادگستری‌ها در امیرآباد دامغان عملیاتی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان سمنان با بیان اینکه در این روند، بایگانی اوراق حذف شده است، گفت: با ایجاد حوزه تمام الکترونیک امیرآباد، مراجعان به صورت اینترنتی اقدام به اخذ نوبت کرده و پس از دریافت ابلاغ از طریق ثنا، با استفاده از سامانه‌های در نظر گرفته شده به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه دادرسی شرکت می‌کنند.

صابر افزود: از این پس، شعب اول دادگاه حقوقی سمنان و دوم دادگاه خانواده سمنان نیز به صورت تمام الکترونیک خدمات قضائی را ارائه خواهند داد.

به گزارش فارس، سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در آیین رونمایی از سامانه‌های جدید الکترونیکی قوه قضاییه، راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی را موجب تسهیل امور مردم، آسان شدن دسترسی به عدالت، کرامت مردم و توجه به حقوق مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی ارزیابی کرده بود و اینک دادگستری استان سمنان در نظر دارد هر چه سریع‌تر و در فازهای بعدی تمامی خدمات قابل ارائه در شعب و حوزه‌های قضائی استان را به صورت تمام الکترونیک ارائه کند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول