اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ظلمی که در تخصیص حقابه از سدها به کهگیلویه شده است/کام تشنه 60 روستا در مجاورت سد کوثر!

فرماندار کهگیلویه گفت: طی دهه‌ها در تخصیص حقابه از سد کوثر به مردم شهرستان ظلم شده است این خیانت قابل گذشت نیست.

ظلمی که در تخصیص حقابه از سدها به کهگیلویه شده است/کام تشنه 60 روستا در مجاورت سد کوثر!

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، دارا کریمی‌نژاد امروز در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان با اشاره به تنش آبی ناشی از کمبود بارندگی‌ها اظهار داشت: حقابه شهرستان از سدهای مارون و کوثر تخصیص داده نشد و این ظلم به مردمی است که در مجاورت رودخانه‌ها تشنه هستند.

فرماندار کهگیلویه گفت: در حالی که سهم حقابه از سد کوثر می‌بایست حداقل 600 لیتر در ثانیه تعیین می‌شود اما با اقدام کارشناسان دیگر اسان‌هایی که دلسوز مردم کهگیلویه نیستند تنها 60 لیتر در ثانیه در نظر گرفته شده و همین میزان هم تخصیص پیدا نکرده است.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه طی دهه‌ها در تخصیص حقابه به مردم شهرستان ظلم شده است، افزود: این خیانت قابل گذشت نیست بیش از این نمی‌توان تحمل کرد.

وی ادامه داد: 60 روستای شهرستان در مجاورت رودخانه‌ها در حسرت آب هستند اما مزارع استان‌های همجوار از آب رودخانه‌های سرازیر شده ما سیراب می‌شوند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کهگیلویه به وقوع آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: عوامل بروز آتش‌سوزی‌ها شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

کریمی‌نژاد افزود: در مهار آتش‌سوزی‌ها جامعه دچار بحران بی‌اعتمادی شده است؛ بی‌اعتمادی به ما مدیران و تصمیم‌سازانی که بخشنامه‌ای عمل می‌کنیم و همین خود باعث بحران شده است.

وی ادامه داد: در گذشته‌ مردم عشایر و روستاها به محض بروز هر حادثه‌ای خودجوش کمک می‌کردند الان کار را از مردم گرفتیم و این پایه‌ریزی اشتباه در مدیریت بحران نتیجه‌ خوبی ندارد.

وی از رسانه‌ها، مردم و مدیران به اضلاع مقابله با بحران نام برد و افزود: در مهار آتش‌سوزی‌ها نیاز به همگرایی داریم همه خود را در قبال حوادث مسؤول بدانند.

 

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول