اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

«پارک بانوان ۲» در شهرکرد ساخته می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: با توجه به نیاز بانوان به مکان‌های اختصاصی برای گذراندن اوقات فراغت در قسمتی از پارک تهلیجان واقع در خیابان کاشانی محلی در نظر گرفته شده است.

«پارک بانوان ۲» در شهرکرد ساخته می‌شود

سید رضا هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد از ساخت «پارک بانوان 2» در شهرکرد خبر داد و گفت: با توجه به نیاز بانوان به مکان‌های اختصاصی برای گذراندن اوقات فراغت در قسمتی از پارک تهلیجان  واقع در خیابان کاشانی محلی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه این فضا با رویکرد  فرهنگی و در سطح شهر ویژه بانوان طراحی شده است، افزود: اگر اعتبارات لازم این پروژه تأمین شود اقدامات اولیه آن از جمله حصارکشی در سال جاری آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر ردیف بودجه اختصاص داده شود حوزه عمرانی بلافاصله عملیات ساخت و ساز و احداث دیوار را آغاز می‌کند و حداقل‌ها در اسرع وقت در پارک بانوان ۲ با وسعتی درخور انجام می‌شود.

هاشمی در خصوص بازسازی تجهیزات پارک بانوان اظهار کرد: قطعاً تجهیزات مبلمان شهری، لوازم و مصالح مرتب در حال به‌روزرسانی و نوسازی هستند اما هر چند نوسازی شود قسمت دیگری فرسوده می‌شود البته امسال ردیف بودجه‌ای برای نوسازی و مبلمان شهری پارک بانوان در نظر گرفته‌ایم و تا کنون قسمت‌هایی نیز بازسازی شده‌ است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در این پارک مکانی برای برگزاری جشن‌هایی نظیر  تولد و ... در ایجاد کنیم قطعا مورد سوءاستفاده برخی از شهروندان قرار می‌گیرد، از آنجایی که پارک یک مکان عمومی است لذا شهروندان می‌توانند در صورت امکان از بخش‌های مختلف برای برپایی جشن‌ها، مهمانی‌ها و یا دورهمی‌ها استفاده کنند.

امنیت پارک بانوان برای شهرداری مهم است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد افزود: همه ساله روی امنیت پارک بحث بوده و سعی کردیم امکان دید را با ورق‌های فلزی و برگ‌ گیاهان بپوشانیم که این عمل ورود افراد متفرقه را نیز محدود می‌کنند.

هاشمی اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته تا ۹۵ درصد از بروز معضلات جلوگیری می‌کند و تنها ۵ درصد دیگر باقی می‌ماند که نمی‌توان این درصد را کنترل کرد چراکه فردی که از درب چهار متری بالا می‌رود قطعاً مشکل روانی دارد و باید با کمک مجموعه‌های انتظامی و امنیتی و ... کنترل شود.

برخوردهای امنیتی در پارک‌های بانوان بازخورد منفی دارد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد انجام برخی اقدامات امنیتی مانند تحویل تلفن همراه و یا دوربین از بانوان قبل از ورود به پارک اختصاصی را نادرست دانست و تصریح کرد: انجام چنین حرکات ساحت‌ بانوان را خدشه‌دار می‌کند و اگر بخواهیم بانوان را در مقابل دستگاه امنیتی قرار دهیم بازخورد منفی دریافت می‌کنیم.

هاشمی اظهار کرد: بهتر است که فضای این مکان‌ها را با برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی کنترل کنیم که تا کنون در مناسبات مختلف برنامه‌های مذهبی-فرهنگی بسیاری برگزار شده است که بازخوردهای خاصی را در این فضا داشته، در واقع باید به گونه‌ای رفتار کنیم که جایی برای رفتارهای ناهنجار وجود نداشته باشد.

وی در پایان در خصوص قیمت بالای برخی اجناس در مغازه‌های پارک، گفت: شهرداری این مکان را با قیمت پایین تحویل نهادهای اجرایی می‌دهد و دستگاه متولی در خصوص این تخلفات نهادهای بازرسی و اصناف می‌باشند که می‌توانند در ساعات تعمیرات و ... که پارک برای ورود بانوان ممنوع است از فروشگاه‌های پارک بازدید و به تخلفات رسیدگی کنند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول