اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تغییر محل ایستگاه راه‌آهن شهرکرد از میدان قمر بنی‌هاشم(ع) به منظریه

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، از جانمایی جدید ایستگاه راه‌آهن مبارکه- سفید دشت- شهرکرد در منظریه خبر داد.

تغییر محل ایستگاه راه‌آهن شهرکرد  از میدان قمر بنی‌هاشم(ع) به منظریه

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خصوص تملک اراضی و آزادسازی جایگاه ایستگاه راه آهن چهارمحال و بختیاری در محل میدان قمر‌بنی‌هاشم(ع)، گفت: بر اساس هماهنگی به وجود آمده مکان جدید احداث ایستگاه پایانی راه‌آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد در محل کیلومتر ۸۹ پروژه و حوالی دانشگاه علوم پزشکی استان پیشنهاد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری دولتی بودن اراضی، اجرای مقرون به صرفه طرح و همچنین دسترسی مناسب این مکان به جاده‌های اصلی مرکز استان، همچون کمربندی شمالی و اتصال به کمربندی جنوبی شهرکرد در آینده را از مزایای جانمایی این ایستگاه دانست.

وی افزود: طرح جامع تجدید نظر شهرکرد، در دست تهیه و بررسی است و امکان جانمایی کاربری‌های متناسب با ایستگاه جدید پیشنهادی راه آهن همچون ترمینال، پارکینگ و غیره در محدوده مکان مورد نظر وجود دارد.

مقصودی راه آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد را از مهم‌ترین طرح‌های در حال احداث استان عنوان و اضافه کرد: این طرح در چهار قطعه در حال اجراست و طی سال‌های پایانی دولت با پیشرفت کم‌نظیری مواجه بوده است.

وی به عزم دولت و مدیران استان برای تکمیل این زیرساخت مهم توسعه استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح، تخصیص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تکمیل زیرسازی طرح راه آهن را نیازمند چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: در صورت تخصیص اعتبار، زیرسازی این پروژه در سال جاری تکمیل و عملیات ریل‌گذاری آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه اتصال مرکز استان به راه آهن سراسری، نیازمند 10 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول