اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اثربخشی 96 درصدی واکسن کرونای قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، از اثربخشی 96 درصدی واکسن کرونای ساخت این کشور خبر داد.

اثربخشی 96 درصدی واکسن کرونای قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان و «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت به صورت مجازی دیدار و گفت و گو کردند.

تاکایف در ابتدای این گفت‌وگو به مدیر سازمان جهانی بهداشت در در مورد اقدامات «نورسلطان» برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا و روند واکسیناسیون علیه این بیماری، اطلاع داد.

تاکایف در ادامه این دیدار همچنین در مورد نتایج اولیه آزمایشات بالینی واکسن قزاقی «قزواک» که میزان اثربخشی آن 96 درصد برآورد شده، صحبت کرد.

بنابر سخنانی رئیس جمهور قزاقستان در حال حاضر نهادهای مربوطه این کشور مشغول روند دریافت تاییدیه واکسن مذکور از سوی سازمان جهانی بهداشت است.

وی همچنین به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد کرد تا در قزاقستان پروژه آزمایشی برای افزایش ظرفیت کشورهای آسیای مرکزی در چارچوب برنامه «One Health» متمرکز به ایجاد مرکز منطقه‌ای برای کنترل بیماری و ایمنی زیستی عملی سازند.

مدیر سازمان بهداشت جهانی به نوبه خود با قدردانی از تلاش‌های رئیس جمهور قزاقستان در زمینه مقابله با بیماری همه گیر و استقبال از تولید واکسن «قزواک» آمادگی خود برای بررسی امکان قرار دادن آن در لیست داورهای توصیه شده توسط سازمان پیمان جهانی برای استفاده در شرایط اضطراری را اعلام کرد.

وی خطاب به رئیس جمهور قزاقستان گفت: 2 میلیون نفر واکسینه شده تاکنون رقم بسیار قابل توجهی است، بسیاری از کشورها هنوز به این سطح نرسیده‌اند. اهداف بلند پروازانه شما برای واکسیناسیون 55 درصد از جمعیت کشور شایسته احترام است.

طرفین در پایان این گفت و گوی مجازی در مورد ادامه همکاری در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر توافق کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول