اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مجلس یازدهم کار زیادی برای تهذیب قوانین نکرده است/ واگذاری‎‌ها در پایان دولت عجله‌ای است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم در قانون‌زدایی کمی کار کرده ولی در زمینه تهذیب قوانین کاری نشده است.

مجلس یازدهم کار زیادی برای تهذیب قوانین نکرده است/ واگذاری‎‌ها در پایان دولت عجله‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، مصطفی طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یک سال از کارکردهای مجلس گذشته و بر اساس آمار و اتفاقاتی که در سال‌های قبل در مجلس اتفاق افتاده است، سال نخست، سال پرباری برای مجالس در همه دوره‌ها نیست و راندمان سال دوم بیشتر از سال اول است. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: معیشت و اقتصاد اولویت اول مجلس در سال نخست بود و کارهای زمین مانده از 42 سال قبل نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بانکی‌ و مالیاتی از جمله این موارد است، افزود: نقدینگی بالا، مستقل نبودن بانک مرکزی و ... همواره مورد توجه است.

طاهری با اشاره به اینکه نحوه مالیات‌گیری و اصلاح ساختار بودجه خواسته رهبر انقلاب نیز هست، گفت: این موضوع در حال بررسی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح ساختار مالی شرکت نفت با دولت و با اشاره به سهم ۱۴.۵ درصدی دولت از فروش آن عنوان کرد: سال‌ها این سهم شفاف نبود که امسال بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها نیز طرحی در قالب پتروپالایشگاه‌ها در دست برررسی است، گفت: این طرح دارای وجه قانون است و می‌توانیم امتیازات زیادی را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی، خرید محصولات کشاورزی کم، ولی واردات با قیمت بالاتر است، افزود: برای یارانه کشاورزی نیز رقم‌های جدیدی ارائه شده است.

طاهری با اشاره به اینکه امنیت غذایی مسئله مهمی است که طرحی برای آن تدوین شده است، عنوان کرد: کالاهای اساسی با دریافت سوبسید باید قیمت کمتری داشته باشند ولی در بازار چندین برابر ارائه می‌شود. 

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه اقدام ملی استانی برتر است، عنوان کرد: از نظر کیفیت نیز این پروژه‌ها دارای کیفیت بالا بوده و در حال ساخت زیرساخت‌ها، پیش از آغاز ساخت واحدهای مسکونی است.

وی با بیان اینکه کار احداث مسکن با سرعت خوبی در حال ساخت است، بیان کرد: در حالی که در بسیاری از استان‌ها این اقدام در مرحله ثبت نام قرار دارد.

طاهری با بیان اینکه در زمینه توسعه استان اگر به عنوان یک مدیر بخواهم برنامه‌ریزی کنم، افزایش تولید ناخالص ملی استان زنجان است، بیان کرد:  در این زمینه عقب ماندگی داریم و باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین کار برای تولید ناخالص ملی توجه به کشاورزی است، تصریح کرد: علت این اقدام نقش بالای کشاورزی در زمینه تولید ناخالص ملی است و پس از آن زنجان در زمینه صنعت ظرفیت بالایی دارد.

وی با اشاره به کم کاری در حوزه آب در زنجان عنوان کرد: آب زنجان با وجود کم آبی در این استان، به استان گیلان که یک استان پر آب است، می‌رود.

طاهری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۲۵ مهترین چالش زنجان آب خواهد بود، بیان کرد: باید از امروز به فکر آینده زنجان با شرایط آبی موجود بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد انتخابات بحث هم بود که مجلس نباید در انتخابات دخالت کند، گفت: آیا همراهی و همکاری دولت و مجلس با هم بد است، از سوی دیگر مشکل عمده کنونی کشور نبود رئیس جمهور است و رئیس جمهوری فعلی تنها حضور ویترینی دارد.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی دولت توسط مردم خود دولت و وزرا بیان می‌شود، گفت: دولت روحانی در انتظار پایان است.

طاهری در ادامه شرایط را مناسب نداست و با توجه به اشرافیت به توان یک فرد باید از وی حمایت شود، گفت: اما مجلس در زمینه نظارت بر رئیس جمهور کوتاهی می‌کند.

وی با اشاره به عدم دخالت نماینده مجلس در انتصابات گفت: نظارت و توصیه بنده با توجه به عملکرد فرد یا دستگاه است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد بستر سرمایه‌گذاری مهمتر از یافتن فرد سرمایه‌گذار است، عنوان کرد: باید زیرساخت‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در کلان منطقه ویژه اقتصادی در کلیت برای کشور آسیب است، گفت: اما اگر استان‌های دیگر دارند نباید استان زنجان از این موضوع عقب بماند.

طاهری با اشاره به اینکه در مجلس در قانون‌زدایی کم کاری کرده است و در زمینه تهذیب قوانین کاری نشده است، گفت: در زیادی قانون دزد راه را پیدا می‌کند باید کمیسیون‌ها برای کاهش قوانین فکری بکنند در این یک سال کاری انجام نشده و کارهای انجام شده دست و پا شکسته بوده است.

وی با اشاره به ابراز نگرانی از وضعیت سهام عدالت عنوان کرد: در پایان دولت واگذاری‌ها با عجله در حال انجام است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول