اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لبخند کارگران آذرآب از بازگشت این کارخانه به چرخه تولید با حمایت آقای رئیسی

جمعی از نمایندگان شورای اسلامی کار شرکت آذرآب با نمایندگانی از کارگران این شرکت، با حضور در دفتر رئیس کل دادگستری استان مرکزی از حمایت‌های قوه قضاییه در بازگشت این مجموعه به چرخه تولید قدردانی کردند.

لبخند کارگران آذرآب از بازگشت این کارخانه به چرخه تولید با حمایت آقای رئیسی

خبرگزاری فارس ـ‌ اراک، سال 98 بود که مشکلات شرکت آذرآب و تجمعات کارگران آن به اوج خود رسید و کارگران این ابرصنعت استان را بارها و بارها به خیابان کشاند.

شرکت آذرآب ابرشرکتی که قربانی خصوصی‌سازی غیراصولی و غلط شده بود، سال‌ها با چالش‌ تولید و کارگری مواجه بود، چالش‌هایی که کارگرانش را به کف خیابان‌ها کشاند و فرصتی شد برای رسانه‌های معاند که از این آب گل‌آلود برای خود ماهی صید کنند.

 شرکت صنایع آذرآب از سال 1368 فعالیت خود را به عنوان ابرصنعت خاورمیانه در اراک آغاز کرد.

این شرکت با بهره‌برداری از 89 میلیون دلار ماشین‌آلات وارداتی و بیش از 50 میلیارد ریال تجهیزات و آموزش بیش از 2 هزار کارشناس و تکنسین و کارگر ماهر در مدت کوتاه توانست با همکاری در طرح‌های بزرگ ملی مانند ساخت دیگ‌های بخار نیروگاه حرارتی شهید رجایی، نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، همچنین ساخت مخازن، مبدل‌ها و برج‌ها در پروژه‌های واحد روغن‌سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی اراک و پالایشگاه اراک نقش ارزنده‌ای را در توسعه صنعتی ایران ایفا کند.

این شرکت از سال 82 در حالی که یک شرکت مادرتخصصی و صنعت‌ساز بود و مشمول خصوصی‌سازی نمی‌شد، وارد چرخه خصوصی سازی شد.

در تداوم چرخه واگذاری‌ها در سال 94 سهام این شرکت توسط فردی به نام پرنا با اعتبار بانک کشاورزی از بورس خریداری شد و این فرد نه تنها ریالی برای خرید سهام این شرکت هزینه نکرد،  بلکه 33 درصد سهام آذرآب را از طریق اعتباری که از بانک کشاورزی دریافت کرده بود، خریداری کرد.

 سهامدار آذرآب وام دریافتی را پرداخت نکرد، از آنجایی که سهام شرکت وثیقه دریافت این وام بود، بانک کشاورزی سهام این شرکت را بلوکه کرد، متأسفانه از زمانی که زیر نظر بانک کشاورزی قرار گرفت و از سال 94 اوج بدبختی آذر‌آب اتفاق افتاد و شرکت در آستانه هرج و مرج و اتفاقات سال 95_96 قرار گرفت و شدیدترین اتفاقات کارگری در این شرکت رقم خورد.

 به غارت بردن سرمایه شرکت در قالب تسهیلات بانکی و به اسم تولید موجب شد وضعیت این شرکت واردبحران جدیدی شود و کارگرانی که آینده این ابرصنعت و تولید را در خطر نابودی می‌دیدند در برابر این خیانت‌ها ساکتت ننشسته و بارها و بارها دست به تجمعات و اعتراض زدند.

شدت گرفتن اعتراض‌های کارگری، بلاتکلیفی وضعیت سهامداری، نبود برنامه برای تولید، عدم پرداخت حقوق کارگران، به یغما بردن سرمایه‌های شرکت در دهه 90 پای دستگاه قضا را به این شرکت کشاند تا قوه قضاییه با ورود خود به موضوع رسیدگی کند.

با آمدن آقای رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا، رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی و مشکلات کارگری در دستور کار قرار گرفت که در استان مرکزی دستگاه قضایی با جدیت به مسئله شرکت آذرآب ورود کرد و با پیگیری‌های مجدانه ضمن تبرئه کارگران، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرونده‌ رسیدگی و مشکل این کارخانه را برطرف کرد.

دلسوزی دستگاه قضا در رسیدگی به چالش‌های این شرکت موجب شد امروز طی نشستی نمایندگان شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذرآب اراک از مساعدت‌های رئیس دستگاه قضا تقدیر و تشکر کنند.

در این دیدار نمایندگان شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذرآب از مساعدت‌ها و دستورات راهگشای آیت الله رئیسی، رئیس معظم قوه قضاییه و پیگیری‌های مستمر وی در راستای حل مشکلات صنعتی و پرسنلی شرکت صنایع آذرآب اراک و احیای این شرکت و رونق دوباره تولید در کارخانه آذرآب، به نمایندگی از کارگران شرکت آذرآب با اهدای لوح تقدیر، تشکر و قدردانی کردند و نسبت به استمرار مساعدت‌های دستگاه قضایی از صنایع بزرگ استان مرکزی ابراز امیدواری کردند.

حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز ضمن تشکر از محبت کارگران کارخانه آذرآب اظهار داشت: دستگاه قضا و در رأس آن آیت الله رئیسی، همواره  یک نگاه حمایتی ویژه به بخش صنعت و تولید دارند.

وی افزود: پشتیبانی جدی و مستمر دادگستری استان از مجامع صنعتی و تولیدی استان مرکزی با جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام/ خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول