اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انتخابات مجرایی برای تغییر قاعده‌مند در نظام‌های مردم‌سالار است/مردم با بصیرت در انتخابات شرکت کنند

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان انتخابات را مجرایی برای تغییر قاعده‌مند در هر نظام مردم‌سالار دانست و گفت: ایام انتخابات بهترین زمان و فرصت برای بیان مطالبات عمومی بدون محدودیت است.

انتخابات مجرایی برای تغییر قاعده‌مند در نظام‌های مردم‌سالار است/مردم با بصیرت در انتخابات شرکت کنند

یعقوب احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در ادبیات سیاسی مشارکت حداکثری پیام و معنا و مفهوم خاصی دارد، اظهار کرد: مشارکت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام‌های دموکراتیک و مردم‌سالار است.

وی تصریح کرد: انتخابات مجرایی برای تغییر قاعده‌مند در هر نظام مردم‌سالار است و خود انتخابات و مشارکت به این معنا که تغییر را قاعده‌مند و سیستماتیک می‌کنند خیلی مهم است.

احمدی افزود: اگر دموکراسی‌ را حاکمیت مردم می‌دانند ولی حاکمیت به آن معنی است که مردم در تصمیم‌گیری‌ها با انتخاب فرد یا افرادی به عنوان نماینده خود مشارکت دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان تصریح کرد: در دوره‌های گذشته نخبگان با زور و حتی گاها جنگ جابه جا می‌شدند با انتخابات این مسائل را حذف کرد و این جابجایی‌ها را قاعده‌مند کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های مهم در انتخابات موضوع منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای است و ایران طی چند سال اخیر تحت تاثیر تحریم‌های سخت دشمنان بوده است.

مشارکت حداکثری در انتخابات ضروری است

وی اذعان کرد: ایران جایگاه ژئوپلتیک در منطقه دارد و این جایگاه در عرصه منطقه‌ای و جهانی نیاز و اهمیت مشارکت بیشتر در انتخابات، انتخاب اصلح و با بیشترین پشتوانه مردمی را برای دولت آینده کشور مضاعف کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان اضافه کرد: هرچه بتوانیم نقش پررنگ‌تری در انتخابات داشته باشیم تاثیرگذار بیشتری در عرصه بین‌الملل خواهیم داشت، چرا که رئیس جمهوری که با رای بالاتری انتخاب شود از قدرت چانه‌زنی بیشتری برخوردار می‌شود.

احمدی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات پیام داخلی و بیرونی دارد، گفت: باید هوشیار و دقیق‌ عمل کنیم و با برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب فردی اصلح‌ برای ریاست جمهوری و افرادی برای شوراهای شهر و روستا زمینه برون‌رفت از مشکلات را فراهم سازیم.

 ایام انتخابات بهترین زمان برای بیان مطالبات است

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان اضافه کرد: ایام انتخابات بهترین زمان و فرصت برای بیان مطالبات بدون محدودیت است و اقشار مردم باید از این ظرفیت بهره بگیرند.

وی گفت: هرچه انتخابات رقابتی و دارای تنوع فکر، برنامه، رویکرد و غیره باشد قطعا مشارکت حداکثری و بیشتر مردم را به دنبال خواهد داشت.

احمدی افزود: اینکه چه میزان از شعارها و وعده‌های انتخاباتی عمل می‌شود بسیار مهم است و اگر در دوره‌ای مشارکت پایین می‌آید ناشی از تحقق نیافتن وعده‌ها و عملکرد دولت‌ است.

کاندیداهای انتخاباتی از قالب شعار خارج شوند

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: وعده‌هایی که در ایام انتخابات داده می‌شود باید در چارچوب قانون و در حد اختیارات نامزدهای انتخاباتی باشد.

وی در مورد اهمیت مطالبه‌گری در ارتقای مشارکت مردم در عرصه انتخابات گریزی زد و افزود: وقتی بحث از نظام مردم‌سالار می‌شود یعنی اینکه مردم در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند و این دخالت به شیوه مطالبه‌گری ممکن می‌شود.

احمدی اضافه کرد: شهروندان باید احساس مسئولیت داشته باشند و یکی از مهم‌ترین جاهایی که این مسئولیت‌پذیری ظهور و بروز پیدا می‌کند بحث مطالبه‌گری است.

انتخاب رئیس جمهور اصلح موجب تحقق مطالبات مردم است

وی افزود: استان کردستان در حوزه توسعه در ردیف استان‌های آخر کشور است این بهترین مطالبه‌ای است که مردم در این ایام از رئیس جمهور آینده خود بخواهند و از سوی دیگر باید فردی را انتخاب کنند که بتواند مطالبه آنها را پاسخگو باشد.

رئیس دانشگاه  پیام نور کردستان با بیان اینکه اگر برخی از مطالبات مردم استان با گذشت بیش از 10 سال هنوز وجود دارد و جامه عمل پوشانده نشده است موضوعی است که نباید به سادگی از کنار آن بگذریم، گفت: اگر مردم در انتخابات مشارکت حداکثری و آگاهانه داشته باشند قطعا می‌توانند با انتخاب فردی که بتواند بهترین تاثیرگذاری را در تحقق مطالبات آنها داشته باشد زمینه رفع مشکلات در جامعه را بیش از پیش با وجود دولتی توانمند فراهم سازند.

احمدی گفت: مردم سراسر کشور از اقشار مختلف باید با مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه تغییر قاعده‌مند را در کشور ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه مردم حساسیت منطقه‌ای و اهمیت موقعیت ژئوپلیتیک کشور را درک کنند، اظهار کرد: همه مردم و نخبگان باید با درک این حساسیت و مطالبه‌گری درست مشارکت دشمن شکن و حداکثری در انتخابات داشته باشند.

احمدی اضافه کرد: یکی از ایرادهایی که در انتخابات ما وجود دارد این است که کاندیداهای ما برنامه‌ای ارائه نمی‌کنند کاندیداها به حای دادن وعد وعید یارانه و غیره و شعارهای دهن پرکن برنامه‌هایی ارائه دهند که موجب ایجاد شور و نشاط انتخاباتی شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول