اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

محمد علی الحوثی: عملیات در خمیس مشیط آغازی بر حملات گسترده‌تر است

عضو شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به عملیات‌های زمینی و هوایی اخیر ارتش یمن، خبر داد که این تنها آغازی بر حملات گسترده‌تر علیه ائتلاف سعودی است.

محمد علی الحوثی: عملیات در خمیس مشیط آغازی بر حملات گسترده‌تر است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، امروز (شنبه)،‌ در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» جزئیاتی از عملیات‌های اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در خمیس مشیط و محور جیزان در جنوب غرب عربستان سعودی ارائه کرد.

محمدعلی الحوثی در ارتباط با عملیات‌های مذکور در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبکه المیادین تأکید کرد: «انجام عملیات در خمیس مشیط تنها آغازی برای چند عملیات گسترده‌تر [علیه ائتلاف سعودی] است».

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن اشاره دارد به عملیات پهپادی ارتش یمن که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد امروز از آن خبرداد.

یحیی سریع اعلام کرد که در پاسخ به تجاوزهای ائتلاف سعودی، پایگاه ملک خالد عربستان سعودی در خمیس مشیط (جنوب غرب) با دو پهپاد هدف حمله قرار گرفته و برخورد با اهداف به صورت دقیق صورت گرفته است.

محمد علی الحوثی در این خصوص گفت: «تا زمانی که صلح محقق نشود، عملیات‌های ما در عمق خاک عربستان سعودی ادامه خواهد یافت و پاسخ‌ها بدتر از آنچه پیشتر رخ داد، خواهد بود. به آن‌ها درباره "درد بزرگ" هشدار می‌دهیم. معادله امروزی در تمامی ابعاد خود هنوز وارد مرحله  این درد بزرگ نشده است».

وی ادامه داد: «اگر درد بزرگی که رهبر درباره آن صحبت کرد، رخ دهد،‌ عربستان سعودی کاملا فلج و دچار ورشکستگی مادی خواهد شد. ما بر این باوریم که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در حرکت هستند یا همه آن‌ها نقش تسهیل‌کننده را که همان فرستاده بین‌المللی است، ایفا می‌کنند. اگر در متوقف کردن تجاوز و شکستن محاصره جدیتی در کار نباشد، صلح برقرار نخواهد شد».

الحوثی  همچنین در بخشی از اظهاراتش به عملیات زمینی ارتش یمن در جیزان (جازان) جنوب غرب عربستان سعودی نیز اشاره کرد و در این خصوص گفت:‌ «در عملیات نیروهای مسلح در جیزان چند موضع مهم ائتلاف سعودی هدف حمله قرار گرفته است».

منابع یمنی شامگاه جمعه خبر دادند ارتش این کشور در قالب چند عملیات تهاجمی ده‌ها موضع را در جنوب عربستان سعودی تحت کنترل خود درآورده و نیروهای سعودی و مزدوران سودانی مستقر در این منطقه را بیرون رانده است.

طبق گزارش وبگاه «الاعلام الحربی» شاخه یمن، در این عملیات بیش از ۴۰ موضع نظامی تحت کنترل ارتش یمن درآمده و قرار است رسانه‌های یمنی، امروز، فیلمی از این عملیات تهاجمی منتشر کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول