اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

واگذاری پنل های خورشیدی به ۱۰۳ خانوار عشایری فیروزآباد

۱۰۳ پنل خورشیدی قابل‌ حمل به ۱۰۳ خانوار عشایری در شهرستان فیروزآباد واگذار شد‌.

واگذاری پنل های خورشیدی به ۱۰۳ خانوار عشایری فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، حسین آرگیو در مراسم رونمایی از پنل خورشیدی مخصوص عشایر که در جمع عشایر و  با   حضور مسئولان صورت گرفت اظهار داشت: عشایر برای حفاظت از امنیت غذایی و توسعه پایدار و حفظ محیط‌زیست و خودکفایی گوشت قرمز و حفظ مراتع کشور  تلاش می‌کنند لذا در جهت ارائه خدمات مطلوب به این بخش از جامعه و بر اساس آیین‌نامه ساماندهی که ماده ۵ آن دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند همان شاخص‌هایی که برای برخورداری از زندگی روستایی است برای عشایر هم تدوین شود این طرح امسال اجرایی شد.

فرماندار فیروزآباد افزود: با توجه به اینکه عشایر به دلیل کوچ دسترسی به برق نداشته‌اند با یک ابتکار جدید و با استفاده از فناوری‌های روز نسبت به تأمین برق با استفاده مولدهای کوچک خورشیدی قابل‌حمل با کمک وزارت نیرو و مجری طرح برق‌رسانی روستایی اقدام شد تا هم بتوانند از قابلیت تلفن همراه برای اطلاع داشتن از آگاهی‌های موردنیاز و هم روشنایی حداقلی و نیز آموزش فرزندان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ سال حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده و عشایر به‌عنوان قشر تولیدگر و مولد قطعاً مورد توجه و حمایت هستند.

در ادامه رئیس اداره توزیع برق فیروزآباد نیز بیان داشت: تأمین برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق پنل های خورشیدی سبک و قابل‌حمل تأمین خواهد شد.

وی ابراز داشت: این پنل ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارند که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم‌مصرف، شارژ چراغ‌قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.

مرادی گفت: قیمت کل هر پنل خورشیدی ۱۰ میلیون تومان می‌باشد که تنها ۱۰ درصد قیمت تمام‌شده پنل ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود.

رئیس اداره برق شهرستان فیروزآباد آثار زیست‌محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف و ابراز امیدواری کرد: امید که با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع باشیم.

وی وزن کم، قابل‌حمل بودن و نصب آسان را از مهم‌ترین مزایای این پنل‌ها دانست و افزود: این مزیت به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

در پایان رئیس اداره امور عشایری فیروزآباد اظهار داشت: سهمیه استان فارس در مرحله اول هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده که در برش شهرستانی با توجه به ۳۳ شهرستان عشایری استان فارس برحسب جمعیت و مبنای سرشماری کشوری سهم شهرستان فیروزآباد ۱۰۳ دستگاه می‌باشد.

امیری افزود: ۴۰۰ خانواده عشایری مستحق این خدمات برق‌رسانی در آذر و دی‌ماه سال پیش شناسایی شده که در حال حاضر واگذاری ۱۰۳ دستگاه پنل خورشیدی به‌صورت عادلانه در میان طوایف عشایری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول