اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رسیدگی به پرونده‌های حاشیه‌ساز به بعد از انتخابات موکول شود

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات و تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، مقامات قضایی باید رسیدگی به پرونده‌ها و یا اجرای احکامی که می‌توانند حساسیت‌زا و حاشیه‌ساز باشند را به بعد از انتخابات موکول کنند.

رسیدگی به پرونده‌های حاشیه‌ساز به بعد از انتخابات موکول شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بهرامی در نشست با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به موضوع انتخابات و لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی پرداخت و گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات و تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مقامات قضایی باید رسیدگی به پرونده‌ها و یا اجرای احکامی که می‌توانند حساسیت‌زا و حاشیه‌ساز باشند را به بعد از انتخابات موکول کنند.

وی از تشکیل کارگروهی برای مدیریت انتخابات در دادگستری کل استان خبر داد و افزود: مسئولان قضایی باید هر موردی را که می‌تواند در جریان انتخابات حاشیه‌ساز باشد به این کارگروه منعکس کنند تا در خصوص آن بررسی و اقدام لازم صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه رویکرد برخورد با تخلفات انتخاباتی باید پیشگیرانه باشد، اظهار داشت: دستگاه قضایی غیر از زمینه‌سازی برای برپایی انتخاباتی سالم و پرشور دخالتی در روند اجرای آن نخواهد داشت و چنانچه مدیران قضایی بخواهند در راستای مشارکت حداکثری مردم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی فعالیتی داشته باشند باید این امر در ساعات غیراداری انجام پذیرد.

نوبت‌دهی در دادگستری‌ها و دادسراهای استان از اول تیرماه الکترونیکی می‌شود

بهرامی از آغاز نوبت‌دهی الکترونیکی در دادگستری‌ها و دادسراهای استان از اول تیرماه خبر داد و گفت: به منظور سهولت کار مردم و کاستن از مراجعات به دادگستری مقدمات راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی در دستگاه قضایی استان انجام شده و از اول تیرماه در تمامی حوزه‌های قضایی استان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: علی‌رغم اجرای این سیستم تا زمان آشنایی کامل مردم با آن تمامی مقامات قضایی ملزم به پذیرفتن حضوری مراجعان و رسیدگی به درخواست‌های ایشان هستند.

مسئولان قضایی بر زیرمجموعه خود نظارت کنند

وی با تأکید بر ضرورت نظارت مسئولان قضایی بر کارکنان زیرمجموعه خود، یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی را مبارزه با فساد دانست و اظهار داشت: مبارزه با فساد در دستگاه قضایی از نکات مهمی است که همواره مورد تأکید ریاست قوه قضائیه است و اهتمام مسئولان قضایی نیز برای تحقق این مهم ابتدا باید معطوف به رعایت قوانین و مقررات و حفظ و اشاعه مبانی و اصول اخلاقی توسط خود ایشان باشد.

بهرامی افزود: مسئولان قضایی در مرتبه دوم باید بر تمامی زوایای کار و نحوه ارتباط کارکنان زیر مجموعه با مردم و مراجعان نظارت کامل داشته و اجازه ندهند اشتباه و خطای یکی از کارکنان وجهه دستگاه را نزد مردم خدشه‌دار کند.

صدور قرارهای سنگین برای جرائم امنیتی

لازم به ذکر است در این نشست عبدالرضا علیمحمدی دادستان مرکز استان نیز در سخنانی با تأکید بر لزوم سرکشی مداوم مسئولان قضایی به زندان‌ها و رسیدگی به مشکلات زندانیان خواستار تلاش بیشتر ایشان برای فراهم‌سازی زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به ویژه در موضوع مهریه شد.

وی همچنین از دادستان‌های استان خواست در جرائم امنیتی و خطرناک برای مجرمان قرارهای سنگین صادر کنند تا زمینه ارتکاب مجدد جرم به حداقل برسد.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول