اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

راه‌های متفاوت ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان در آموزش مجازی

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: روش‌های آموزش در دوران برگزاری مجازی کلاس‌ها متفاوت هستند و به تناسب آن، راه‌های ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان یکسان نیست.

راه‌های متفاوت ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان در آموزش مجازی

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: روش‌های آموزش در دوران برگزاری مجازی کلاس‌ها متفاوت هستند و به تناسب آن، راه‌های ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان یکسان نیستند.

وی افزود: با توجه به اینکه اساتید و دانشجویان از زمان برگزاری مجازی کلاس‌ها تا به الان تجارب خوبی در این بخش کسب کردند، سطح آموزش در این بستر بالا رفته و به تبع، اصالت امتحانات با بهره‌مندی از روش‌های مختلف، تا حدی حفظ می‌شود.

ذاکری ادامه داد: اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران در حال حاضر برای ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان به نمره آزمون پایان ترم تحصیلی اکتفا نمی‌کنند و در طول ترم، با برگزاری مستمر آزمون‌های شفاهی و تشریحی و... سطح یادگیری دانشجویان را مورد سنجش قرار می‌دهند و همین مسأله احتمال بروز تقلب در امتحانات را کاهش می‌دهد.

* حفظ سلامت آزمون‌های مجازی

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار کرد: خروجی درصد قبولی و نمرات پایانی دانشجویان در ترم قبلی که به صورت مجازی برگزار شد، گواه این ادعا است که استفاده از روش‌های ارزیابی متنوع در این دانشگاه تأثیر بسیاری در حفظ سلامت آزمون‌ها و حتی جلوگیری از افت یادگیری دانشجویان داشته است.

وی ادامه داد: در برخی دانشگاه‌ها همچون دانشگاه علم و صنعت تا پیش از شیوع ویروس کرونا، از روش‌های آموزش مجازی استفاده می شد و همین مسأله کمک زیادی به این مراکز کرده تا از افت کیفیت تحصیلی جلوگیری کنند.

ذاکری تصریح کرد: برخی اساتید در طول ترم به صورت مداوم به برگزاری آزمون‌های شفاهی و ارائه تکالیف و تمرین‌هایی به دانشجویان می پرداختند تا مانع افت یادگیری شوند؛ بر همین اساس دانشگاه علم و صنعت در این بخش عملکرد مطلوبی داشته است.

وی گفت: از سویی، اساتید از این امکان برخوردارند که در زمان برگزاری مجازی آزمون‌ها، سؤالات را به صورت سطح بندی و متنوع یعنی آسان، متوسط، سخت طرح کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهند و با این کار به جلوگیری از تقلب بپردازند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه آزمون‌های پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399 به صورت مجازی برگزار می شوند، خاطرنشان کرد: اجبار کردن دانشجو برای به همراه داشتن تلفن همراه حین برگزاری امتحان برای برقراری تماس از سوی اساتید در جلوگیری تقلب موثر است و از بروز تخلفات جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول