اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قهر با صندوق رأی چاره مشکلات اقتصادی نیست

امام جمعه دهاقان گفت: اگر اقتصاد مریض است و اوضاع سختی را داریم، قهر با صندوق چاره فایده ندارد و فقط خواسته دشمنان و مخالفان نظام را برآورده می‌سازد.

قهر با صندوق رأی چاره مشکلات اقتصادی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دهاقان با بیان این‌که ناشکری کردن در مقابل نعمت‌ها، آن را از ما دور می‌سازد، اظهار داشت: نعمت‌ها آرام آرام می‌آید ولی اگر ناشکری کنیم به یکباره آن را از دست خواهیم داد.

امام جمعه دهاقان افزود: اگر در برابر نعمت‌ها شکرگذاری کنیم خداوند آن را زیادتر می‌کند و همچنین اگر کفران نعمت کنیم دچار عذاب می‌شویم.

وی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ دانست و تصریح کرد: تا کنون شهدای زیادی را در راه انقلاب تقدیم کرده‌ایم و افرادی هم اکنون نقص عضو و یا  بیماری ناشی از جنگ دارند، خون شهیدان به  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشروعیت داده است.

رضوانی به وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان یک نعمت بزرگ اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر کسی را به مانند مقام معظم رهبری در جهان نداریم و باید قدر ایشان را بدانیم تا نعمت‌ها را از دست ندهیم و دستمان خالی نشود.

امام جمعه دهاقان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد انتخابات بیان کرد: انتخابات یک روز است ولی اثرات آن تا چند سال باقی می‌ماند، باید فردی انتخاب شود تا بتواند مشکلات را حل کند.

وی با بیان این‌که انتخابات پیش‌رو اولین انتخابات قرن ۱۴ و بعد از بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب باید فردی انتخاب شود تا برای رسیدن به این اهداف و حل مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی قدم بردارد.

رضوانی ادامه داد: انباشت مشکلات اقتصادی به نظام ضربه می‌زند، باید غیرت به خرج دهیم و به میدان بیایم و یک انتخابات پر شور و با انتخاب اصلح رقم بزنیم.

امام جمعه دهاقان بیان کرد: اگر اقتصاد مریض است و اوضاع سختی را داریم، قهر با صندوق چاره فایده ندارد و فقط خواسته دشمنان و مخالفان نظام را برآورده می‌سازد.

وی با بیان این‌که انتخابات ما به بلوغ رسیده است، اظهار داشت: مردم دیگر به اسم‌ها کاری ندارند و در میان افراد می‌بینند چه کسی چه دارد و چه کاری از دستش ساخته است، مردم  به دنبال کسی هستند که دارای اراده قوی برای حل مشکلات باشد و فرقی نمی‌کند آن گزینه چه عنوانی دارد.

رضوانی با بیان این‌که باید همه را دعوت به حضور حداکثری در انتخابات کنیم گفت: مشارکت مردم در انتخابات تواصی به‌ حق است، باید همه را تشویق به رأی دادن کنیم تا خسران نبینیم.

امام جمعه دهاقان با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری گفت: نظارت بر انتخابات شوراها با مجلس است و مجلس نیز از بازوهای خود یعنی نمایندگان استفاده می‌کند، مشاهده شده که نمایندگان مجلس از افراد نزدیک به خود و  مسؤولان ستادهای انتخاباتی خود برای هیأت نظارت استفاده می‌کنند و این مسأله مشکلاتی را درست کرده است.

وی افزود: اگر نظارت‌ها به درستی  اعمال شود مشکلی نیست اما این‌که فقط افرادی تأیید شوند که  موافق آنان است درست نیست و اشکال دارد، در بعضی از مواقع هیأت‌های نظارت نظری خارج از نظر مراجع چهارگانه برای کاندیداها می‌دهند.

رضوانی با بیان این‌که نباید فقط افراد نزدیک به طیف خود را در نظر گرفت، گفت: این‌که مجلس بر این بحث نظارت دارد باید به درستی اجرا شود و یا هم این مسأله را به یک ارگان دیگر واگذار کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول