اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیش‌بینی تولید 14 هزار تن یونجه در مزارع زنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از آغاز عملیات برداشت چین اول محصول یونجه از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 14 هزار تن یونجه از مزارع زنجان برداشت شود.

پیش‌بینی تولید 14 هزار تن یونجه در مزارع زنجان

حسام امیرمقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان از آغاز عملیات برداشت چین اول محصول یونجه در مزارع شهرستان زنجان از هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول یونجه آبی و دیمی زنجان رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در چین نخست حدود ۱۴ هزار تن علوفه تر برداشت شود، عنوان کرد: این محصول پس از مراحل خشک کردن و بسته‌بندی در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط خشکی حاکم در سال‌جاری عنوان کرد: سیاست حمایت از توسعه و تولید علوفه جزو برنامه‌های اولویت دار جهاد کشاورزی است.

امیرمقدمی با اشاره به اینکه توسعه کشت علوفه‌های نوین (کم آب بر) از جمله «سورگوم» با توجه به نیاز دامداران برای تعلیف دام مورد تاکید است، بیان کرد: کشت سورگوم مزایای بسیار زیادی از جمله برداشت تا سه چین، نیاز آبی کمتر نسبت به ذرت ( یک سوم) و ارزش تغذیه به مراتب بالاتر از ذرت ، افزایش تولید شیر تا ۳۰درصد، کیفیت نشاسته بالا، درصد پروتیین بالا تا 9 درصد دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه کشت سورگوم مورد حمایت مجموعه جهاد کشاورزی است و 40 درصد یارانه خرید بذر را به خود اختصاص می‌دهد، اضافه کرد: به دامداران توصیه می‌شود که از سورگوم در جیره غذایی دام‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول