اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سرپرست حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری معرفی شد+ برنامه‌های مدیر جدید

سرپرست حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: همه طرح‌های پیشنهادی در راستای تقویت حوزه‌های علمیه استان در قالب دو طرح یک ساله و پنج ساله قابلیت اجرایی دارند که با برنامه‌ریزی انجام خواهند شد.

سرپرست حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری معرفی شد+ برنامه‌های مدیر جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر پنج شنبه آئین تودیع و معارفه سرپرست مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان استانی از جمله اعضای شورای حوزه علمیه استان، مشاور استاندار در شورای روحانیون، ائمه جمعه، و مدیران نهادها و دستگاه‌های اداری برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی با دریافت حکمی به عنوان سرپرست مدیر حوزه‌های علمیه استان معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد احمدی تجلیل شد.

حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه حوزه قریب به ۱۳۰ سال در استان مانند دیگر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از نظر کمی و کیفی رشد کرد، گفت: شاید ۴۰ سال پیش حدود ۱۰۰ طلبه در استان فعالیت می‌کرد اما در حال حاضر این رقم با مجموعه طلاب مقیم قم به ۱۸ برابر افزایش پیدا کرده است.

سرپرست حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: اما حرکت از وضع موجود به سمت تحقق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت طلبه‌های تراز انقلاب اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید امام مهدی(عج) در گام دوم انقلاب، تلاش بیشتر و حرکت جهادی حوزه‌های علمیه استان را لازم دارد.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی استان  اهداف آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را برای حوزه‌های استان تعریف خواهیم کرد و بر اساس این مبنا در مرکز شورای علمی حوزه علمیه و مدارس و حوزه‌های علمیه با استفاده از اساتید استان قم و با توجه به امکانات حوزه علمیه استان نسبت به توسعه اسلام ناب قدم برمی‌داریم.

سعیدی با بیان اینکه باید در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، تهذیبی، اداری و مالی حوزه‌های علمیه استان پیشرفت‌ حاصل شود، اظهار کرد: طرح‌هایی از جمله ایجاد و گسترش مدارس قرآنی، ایجاد، گسترش و تقویت مدارس سفیران هدایت در استان و شهرستان‌ها، تجهیز سایت‌های حوزه، ایجاد و تاسیس رشته‌های تخصصی در حوزه‌های علمیه، ایجاد زمینه‌هایی برای تحصیل تا سطح اجتهاد، برگزاری دوره‌های تدبر در قرآن و برپایی همایش‌ها، کرسی‌ها و طرح‌های متعدد دیگر  از جمله مواردی است که با توجه به ظرفیت استان ایجاد و امکان تقویت دارند و لازم است این ظرفیت‌ها استفاده شود‌.

تحقق اهداف با فعال کردن «انجمن خیرین مدرسه ساز»

وی ادامه داد: تحقق این اهداف و آرزوها نیازمند فعال کردن «انجمن خیرین مدرسه‌ساز» اراده محکم، نیروی انسانی قوی و همدل، بدون هیچگونه خستگی و پژمردگی است.

سعیدی بیان کرد: همه طرح‌های بیان شده در قالب دو طرح یک ساله و پنج ساله قابلیت اجرایی دارد که با برنامه‌ریزی انجام خواهند شد که در این راستا از همه استعدادها، ظرفیت‌های متعدد و مشورت با بزرگان استانی را در قالب هیئت اندیشه ورز مورد استفاده قرار می‌دهیم.

وی در پایان گفت: برای تعظیم و تکریم طلاب حوزه‌های علمیه با نهادها و مکان‌های گوناگون استان همکاری خواهیم کرد و همکاری‌های موجود را نیز قوت می‌بخشیم.

یادآور می‌شود، پیش از این حجت الاسلام سید محمد احمدی به مدت 10 سال سرپرست حوزه‌های علمیه استان بود و اکنون به عنوان امام جمعه شهرستان بروجن منصوب شده است.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول